Plaats reactie
20
Alvast bedankt!

Zojuist een andere schijf in de PC gehangen met Windows 7 erop, en daar installeert ie o.a. de netwerk-controller en heb ik gewoon internet.
Dus hardware-matig is er niets kapot.
21
Hallo,

Klopt iets is verwijderd waardoor er geen internet is;


Probeer het volgende eens.

Download Complete Internet Repair en sla deze op in de juist aangemaakte nieuwe map.
Pak alle bestanden uit.
Open CIntRep
Windows 7 en Vista gebruikers rechtsklik ->Uitvoeren als Administrator.
Het programma wordt gestart, selecteer de onderstaande vakjes:
Afbeelding Druk op Go.
Laat me weten of er een reperatie heeft plaats gevonden, onderin vind je een logfile.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
22
Hallo.

Abbs heeft me gevraagd even mee te kijken, maar hij heeft net iets geplaatst om te proberen dus wachten we dat even af en anders zal ik proberen een handje te helpen.
Greetings, Black Tiger.
23
Nog geen internet.
Overigens krijg ik wel gewoon een ip-adres toegewezen, maar pingen naar bijv. http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan host niet vinden.
Bijgaand het log-bestand van ComIntRep.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Ik zag overigens dat het stuurprogramma een andere/oudere was op de schijf, waar ie het wel mee deed (geinstalleerd automatisch door windows update).
Deze heb ik gebackuped en de nieuwe verwijderd, en deze oude driver toegepast.
Maar helaas, dit is ook geen oplosssing.
27
Okido, ik moet wel zeggen dat ik niet de hele avond aanwezig ben want het is gekkendag vandaag hier (aparte drukte), dus een antwoord kan iets langer uitblijven en bijv. vannacht komen, ben een nachtmens. :)
Om die reden geef ik nu meteen even twee mogelijkheden zodat je eventueel verder kunt.

Uit het reparatie logje lijken er toch enkele dingen te missen.
Het beste kunnen we daarom eerst het volgend doen:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Daarna herstarten en kijken of het euvel voorbij is.
Mocht dat niet het geval zijn dan graag deze even doen:
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Dan kan ik straks daar meteen naar kijken als ik weer online kom.
Succes alvast!
Greetings, Black Tiger.
28
sfc /scannow gaf aan dat er enkele beschadigingen waren gevonden, zie bijlage CBS.zip.
Herstart, maar nog geen internet.

MTB uitgevoerd, zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
29
Hmmz.. het stikt nog van de fouten, ik krijg zelfs de neiging om te roepen een reparatie installatie uit te voeren.

En kijk ik er nu overheen of heb je echt geen virusscanner geinstalleerd?

Verder zie ik dat je wel een ip adres krijgt en er ook internet is, zij het alleen op ip.
DNS werkt dus niet, netwerk wel.

Probeer het volgende eens.
Ga naar configuratiescherm -> netwerkverbindingen en dan links "adapterinstellingen wijzigen". Klik dan met de rechter muisknop op je netwerkkaart en kies eigenschappen.
Selecteer daarna ipv4 en klik op eigenschappen.

Zet nu onderaan het bolletje bij "De volgende DNS Serveradressen gebruiken" en vul daar in:
8.8.8.8 bij de eerste en
208.67.222.222 bij de tweede.

Klik op OK, even herstarten. Werkt internet dan wel?
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”