Plaats reactie
1
Hey,

Ik heb zins vannacht windows 7 erop staan. Nu kan ik via mijn winxp machines bij mijn win7 share. Maar als ik via win7 naar een winxp share wil bv \\download\backup$ of \\192.168.1.3\backup$ zegt win7. Het netwerkpad is verkeerd ingetyped, bestaat niet, of de netwerkprovider is momenteel niet beschrikbaar. Terwijl het wel werkt via mijn winxp machines. Wat ook zo vreemd is. Zie mijn win7 shares/comp wel in xp (netwerk), maar als ik in netwerk kijk bij win7 zie ik alleen mijn win7 machine. Enig idee?

Gr,
Rene

Ter info. windows firewall staat uit ik draai met comodo of ik die aan of uitzet geen verscheel
Groetjes,
Rene
2
Ha Rene,

Allereerst welkom op het forum.

Staat op elke PC dezelfde werkgroepnaam ingesteld.?
Heb je bij de gedeelde mappen de rechten per gebruiker ingesteld op volledige toegang.

Meer info over de instellingen van een netwerk in Windows 7 staat op de website.

- Windows 7 Netwerkinstellingen

Groet Maxstar
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ha die Maxstar,

Ze staan allemaal in WORKGROUP. En met win7 ben ik zelfs aangelogd als Administrator dus lijkt mij dat ik dan alle recht zou moeten hebben, maar ja je kent microsoft... Had vannacht je uitleg gevonden via die uitleg vond ik dit vorm :P Mooie uitleg trouwens hielp me alleen niet met mijn probleem. Naar win7 gaat alles goed. Alleen van win7 naar xp gaat het niet goed. Iets houd dat tegen, maar ja wa....

Gr,
Rene

Ps die share zijn hidden dus iedereen heeeft max rechten (heb ik zo ingesteld)
Groetjes,
Rene
5
Als je van de Windows 7 PC niet op de XP pc komt heeft dit met de machtigingen in XP te maken.
Kijk eens na of de optie "eenvoudig delen" staat ingeschakeld, zo ja schakel deze uit en geef alle gebruikers een de volledige rechten, ook op het tabblad machtigingen.

Werkt dit nog niet, schakel dan eens als test het "gast" account in op de XP pc.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
6
Alles machtinigen staan op volledig beheer voor iedereen. Dus da is het ook niet administrator wachtwoorden zijn gelijk. Dus da is het ook niet. Tis niet zomaar een probleempje :P
Groetjes,
Rene
8
Had ik al gedaan. Die is ook niet zichtbaar in het netwerk (in win7) daar is alleen mijn win7 pc zichtbaar. En mijn win7 is wel zichtbaar in mijn winxp netwerk. Tis houd dus tegen da hij de rest van de pc's ziet.

gr
Rene
Groetjes,
Rene
9
Download eens het programma Network Magic
Het opzetten van een thuisnetwerk kan de nodige frustraties met zich meebrengen. Welke wizards moet u doorlopen, waar moet u welke rechten instellen en is de boel überhaupt wel beveiligd tegen hackers? Cisco Network Magic neemt u deze zorgen uit handen.

Network Magic 5.5 van Cisco is erop gericht uw netwerk met gemak te configureren, beheren en beveiligen. Het programma kan uw mappen en printers delen over het netwerk. U hoeft hiervoor geen Windows-wizards te doorlopen, de rechten worden automatisch goed gezet. Ook is Network Magic een handige tool om problemen mee op te lossen. Als u zich afvraagt waarom uw internet zo traag is, kan Network Magic snelheidstests uitvoeren en het probleem lokaal of in de internetverbinding opsporen. Middels een schematisch overzicht kunt u uw netwerkapparaten in een topologie plaatsen en een type en naam toekennen om zaken overzichtelijker te maken.

Ook draadloze verbindingen kunnen beheerd worden vanuit de software. Naast de lijst met bekende netwerken beheert het programma ook de beveiligingsinstellingen van uw router. Daarnaast controleert Network Magic of er geen onbekende apparaten (indringers) op uw lokale netwerk zitten. Overige beveiligingsaspecten (zoals Windows Updates) worden ook gecontroleerd en u kunt periodiek screenshots van computers op uw netwerk laten maken. Een minpunt van de software is dat deze weigert te verbinden met onze WAG200-router, hoewel deze van Linksys (Cisco) afkomstig is. Ondanks invoer van het correcte wachtwoord en gebruikersnaam kan de configuratie van de router niet worden uitgelezen en kunnen we geen gebruik maken van de complete functionaliteit.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hoi renetje,

Een shared map benaderen zorgt dikwijls voor problemen als men van Windows 7 een map op een XP machine wil benaderen.
En de diverse problemen en hun oplossingen zijn heel uiteenlopend en verschillen van geval tot geval.

Ga eens naar de eigenschappen van je LAN-verbinding en kijk eens of Client voor Microsoft-netwerken is geinstalleerd en aangevinkt.
Afbeelding Groetjes Dasle
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”