Plaats reactie
1
hallo,

aangezien mijn computer traag werd en nieuw geheugen niet meer verkrijgbaar was, heb ik van iemand een moederbord met 8 gb geheugen en een processort (q6600) overgenomen. ging ervan uit dat dat voor mijn dochter voorlopig wel goed zou zijn. had netjes het oude moederbord uitgebouwd en het andere moederbord weer ingebouwd, na het aanzetten van de computer ging het lampje op het moederbord branden en de cpu-fan en de fan van de kast gewoon draaien. het rare is dat het scherm zwart bleef, terwijl de monitor gewoon goed is.

waar kan dit aan liggen? de jongen van wie ik hem heb overgenomen gaf aan dat hij een externe videokaart had aangesloten op dit moederbord. Ik wilde gewoon gebruik maken van de onboard videokaart, maar kreeg geen beeld. wat kan er aan de hand zijn?
2
Bios gereset?
Uitgang van de video zal op de insteekkaart staan.
Merk en type moederbord?

En dat een computer trager wordt heeft weinig met het intern geheugen te maken maar met de rommel die mee opstart.


En indien je een bestaande windows wil gebruiken zal dat alleen gaan indien het dezelfde chipset betreft en alleen met W7 of lager.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
hoi, nee had het bios niet gereset. kan dat het probleem zijn? doe ik dan door de batterij van het moederbord te verwijderen? het is een asus-moederbord, type p5k-vm, met 8gb intern geheugen en een quadcore processor 6600. . lampje op het moederbord draait wel bij het opstarten. zit geen insteek videokaart in.
7
pearl schreef:Test het even uit?
ga ik zeker doen. wordt morgen. mijn dochter gebruikt de computer nu ivm huiswerk. had de oude moederbord weer teruggezet.
8
bios reset had geen effect. heb toen alle overbodige zaken losgekoppeld en opgestart. wederom zonder succes. toen alle geheugenmodules eruit gehaald. startte toen op met 3 piepjes. toen 2 sloten met geheugenmodules gevuld en de overige 2 leeg gelaten. toen startte hij wel op! is dus iets met het geheugen. rare is alleen dat het in totaal 4gb is. maar hij herkend onder windows slechts 2 gb. kan dit het gevolg zijn van het feit dat het een iets ouder moederbord is? kan ik op een of andere manier de overige 2 geheugenreepjes ergens laten testen? :dank:
9
gefixt. een geheugenmodule werkte niet meer goed. had de anderen met elkaar verwisseld en toen ging het goed. wordt nu 6gb herkend. voldoende voor mijn dochter denk ik zo. ga toch maar een schone installatie van windows doen, weet ik zeker dat alles weer helemaal goed is :D
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”