Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn PC niet opstart als ik op de powerknop druk. Dit probleem is ontstaan nadat ik hem heb afgekoppeld en naar een andere kamer heb verplaatst. Ik heb dit probleem eerder gehad ook toen ik de pc wilde verplaatsen naar een andere ruimte in mijn huis. Wonderbaarlijk genoeg deed hij het na een paar dagen spontaan weer. Nu is de computer al een week in deze staat en ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Verschillende stroomkabels gebruikt(bij alle kabels gaat er een lampje knipperen op mijn videokaart.
- CMOS batterij er 20 minuten uit gehaald en weer terug gedaan.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen want ik heb werkelijk geen idee
2
het kan zijn dat de voeding kaduuk is: zo'n ding bestaat uit een aantal circuits, dus is het begrijpelijk dat sommige dingen het wel doen en andere niet.
het kan ook zijn dat het front van de pc tijdens de verplaatsing gestoten is waardoor het aan/uitknopje net niet meer contact maakt.
kortom: dit is een probleem waar ter plekke even naar gekeken moet worden, klusje voor de pc-boer op de hoek.
3
Aangezien dit eerder al is gebeurd maar toen vanzelf is opgelost vraag ik me af of het aan de voeding ligt. Ik gok erop dat het aan en uit knopje dat geen goed contact maakt.
Maar ik zal inderdaad even naar de pc-boer op de hoek gaan.

Bedankt voor de reactie!
4
Hallo en welkom op het forum,
Driss schreef:Verschillende stroomkabels gebruikt(bij alle kabels gaat er een lampje knipperen op mijn videokaart.
Bedoel je hiermee dat je intern alle voedingskabels hebt gecontroleerd / vervangen of bedoel je die van de netspanning.

Je kan eens alle hardware loskoppelen van het moederbord behalve de voedingsstekker die vanuit de voeding loopt.
De voeding zelf kan je ook gemakkelijk testen met een paperclip en een multimeter.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”