Plaats reactie
3
Maxstar schreef:Hallo,

MSI is een prima merk als het gaat om laptops, maar wat wil je er allemaal mee gaan doen want anders is een gaming-laptop wellicht overkill.
hij is misschien wel overkill, maar ik vind hem zo mooi :D

en ik wil wel dat hij zo'n beetje kan vliegen, zeg maar.

Enne ik wil er wel extra 2 schermen op aan kunnen sluiten, dat schijnt hier wel te kunnen. En als ik dan toch maar wat nieuws ga kopen, moet het wel meer kunnen hebben en zijn dan wat ik al heb.

( nu een Toshiba van 4 jaar oud met 6 gb RAM , onboard videokaart, 500gb intern geheugen. Die hou ik ook maar die gaat klagen bij een spelletje candy cruhs :-\ )

Nu in ieder geval ik ben erg onder de indruk van de prestaties, die het zou kunnen.

Ik wil hem al snel bestellen, eigenlijk
Liefs Typetje
4
Als je hem mooi vindt en graag wilt hebben dan moet je hem gewoon kopen... ;)
Zelf kijk ik altijd meer naar de specificaties i.c.m het doel waarvoor iets gebruikt gaat worden, het visuele aspect is dan meer bijzaak.
Bij het gebruik van twee losse schermen zou een reguliere desktop bijvoorbeeld veel praktischer zijn dan een (extra) laptop.

Je hebt immers al een laptop die je voor mobiel gebruik kan inzetten, met een desktop voor de twee losse schermen zou je qua vergelijkbare specificaties dus in ieder geval goedkoper uitkomen.
Ook qua toekomstige upgrades is een desktop veel praktischer dan een laptop, m.a.w. heb je een computer nodig die niet direct mobiel hoeft te zijn prefereer ik eerder in een desktop.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef:
Je hebt immers al een laptop die je voor mobiel gebruik kan inzetten, met een desktop voor de twee losse schermen zou je qua vergelijkbare specificaties dus in ieder geval goedkoper uitkomen.
Ook qua toekomstige upgrades is een desktop veel praktischer dan een laptop, m.a.w. heb je een computer nodig die niet direct mobiel hoeft te zijn prefereer ik eerder in een desktop.
En welke zou je dan met dezelfde specificaties dan aanbevelen? Als de desktop dan goedkoper uit komt zou ik dan de schermen wellicht er bij kunnen aanschaffen binnen dezelfde prijsmarge?
Liefs Typetje
6
Voor zeg maar €1800 euro kan je een heel krachtige desktop samenstellen, maar beantwoord nog even het volgende dan kan ik even wat samenstellen.

1. Moet er een Windows versie bijgeleverd worden?
2. Ga je het systeem zelf bouwen of wil je dit laten doen?
3. Voor welke doeleinden gaat het systeem vooral gebruikt worden.
4. Welk formaat van de schermen zou je willen? En nog een voorkeur qua merk / kleur?
5. Wil je een compacte behuizing of een wat ruimere, of een bepaalde kleur?
6. Moet er een toetsenbord, muis of andere randapparatuur bij inbegrepen worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Maxstar schreef:Voor zeg maar €1800 euro kan je een heel krachtige desktop samenstellen, maar beantwoord nog even het volgende dan kan ik even wat samenstellen.
1. Moet er een Windows versie bijgeleverd worden? ja met windows 10 graag
2. Ga je het systeem zelf bouwen of wil je dit laten doen? Nou ik kan het niet zelf bouwen en als ik op schoonzoon moet wachten, dan denk ik dat ik m met kerst nog niet heb.
3. Voor welke doeleinden gaat het systeem vooral gebruikt worden. Ik wil er alles kunnen doen, ook filmpjes maken etc meer fotobewerking en vooral veeeeeeeeel progragramma's tegelijk laten
werken zonder dat het ding begint te zuchten en te kreunen, zoals mijn Toshiba nu doet, zelf op een externe cooler.
Ik wil wel een zware jongen zeg maar zo.
4. Welk formaat van de schermen zou je willen? En nog een voorkeur qua merk / kleur? bij de desktop wil ik dan wel 2 schermen waarvan 1 tenminste de resolutie van 3280x1840 aankan van mijn foto's die ik dan zo erop kan zetten.
5. Wil je een compacte behuizing of een wat ruimere, of een bepaalde kleur? Dat maakt niet uit, moet dan toch een werktafel ziet te scoren voor het hele spul,
6. Moet er een toetsenbord, muis of andere randapparatuur bij inbegrepen worden. Muis en toetsenbord natuurlijk printer ben ik nog niet uit.


Welke kleuren zijn er eigenlijk

Edit: ik bedoel natuurlijk 2 schermen sorry, :-[
Liefs Typetje
8
Wanneer je kiest voor een scherm die de resolutie van 3280 x 1840 pixels aankan kom je uit bij een 4K scherm met een resolutie van 3840 x 2160, deze zijn wel behoorlijk aan de prijs. Hierdoor lijkt het uiteindelijke prijskaartje duurder, maar met de laptop als basis €1800 euro + de kosten van de schermen zou je duurder uitkomen. Ook is deze desktop krachtiger en niet enkel gericht op gaming maar ook op multi-tasken.

De processor is een Intel Core i7-5820K / 3.3 GHz en een turbo boost naar 3.6 GHz en ideaal voor het multi-tasken en verwerken van meerdere threads. Omdat deze CPU niet met een stock-koeler van Intel wordt geleverd heb ik er een stille Cooler Master Hyper 412S bij gedaan. Ook heeft deze CPU geen ingebouwde GPU (videokaart), als videokaart zit er in dit systeem eenMSI Radeon R9 380 Gaming 4G, hierop kan je eventueel nog bezuinigen als je geen zware games gaat spelen.

De behuizing is een compacte maar zeer stille en robuuste Cooler Master Silencio 352 met USB-poorten aan de voorzijde en een ingebouwde SD kaartlezer. Als 4K monitor een Iiyama ProLite B2888UHSU-B1 met de resolutie van 3840x2160 en twee 24" monitoren met een full-HD resolutie van 1920 x 1080. Verder 16 GB intern geheugen, een 250GB Crucial BX100 SSD en een zuinige WG-green HDD met een opslagcapaciteit van 2TB.

Inclusief montage kom je dan op € 2.358,60 uit, zie dit winkelmandje Bestel je via PC Web Plus bij Azerty krijg je nog 10 euro korting en betaal je geen verzendkosten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Ik ben aan het plussen en minnen,

ik moet 2 extra schermen schrappen, dat was in ieder geval iets wat ik niet gelijk met de laptop ook zou aanschaffen maar later
en dat kan ik hier ook altijd later erbij kopen.

maar dat dure scherm dat trekt met wel aan hij is ook lekker groot, dus kan ik er al een eind mee weg

Begrijp ik goed dat er dan een extra cooler bij komt? ik las dat er in de behuizing ook een cooler zat?
Maar dat vind ik wel goed.

HIj kan toch wel over de wifi en ook via de netwerk kabel?


Ik mag toch hopen dat alle kabels etc er ook bij komen, als ik het afgemonteerd laat leveren.
Liefs Typetje
10
Ik heb alles bekeken en gelezen en nog een keer gelezen, maar ik kom er niet achter of het bluetooth heeft en welke versie en specificaties over de wifi

bij sommige moederborden bijv ( ik heb een beetje zo rond gesnufffeld op die webshop) staat wel bij als er geen wifi of bluetooth op zit, maar hier kan het niet ontdekken of het er nu wel of niet op zit.

En ook niet of het scherm ook wel een ingebouwde webcam heeft voorzien


Ik ben dus gewoon wel aan het twijfelen nu

hoewel ik wel over de verdere prestaties zeer te spreken ben

Laat de MSI laptop me op een of ander manier ook niet los.

ik wik en ik weeg
Liefs Typetje
12
Goedemorgen,

In de behuizing zitten standaard twee koelers voor de airflow van de behuizing zelf, de extra koeler is voor de CPU (processor). Dit omdat de Core i7-5820K door Intel onder boxed-koeler wordt geleverd.

Echter heb ik het winkelmandje nog wat aangepast, bij deze opzet heb ik gekozen voor een Intel Core i7 4790K, hierdoor is de keuze qua moederborden ook ruimer en kan de prijs nog scherper.
Een review van deze processor kan je nazien in de onderstaande video van Hardware Info.



Verder heb ik het winkelmandje aangepast zodat er ook een WiFi kaart bijzit en een USB Bluetooth module. Met deze assemblage kom je dan uit op € 1.848,02 zie dit aangepaste winkelmandje.
Typetje schreef:Ik mag toch hopen dat alle kabels etc er ook bij komen, als ik het afgemonteerd laat leveren.
Ja alles zit erbij, alleen die je zelf nog Windows te installeren. Dit kan je ook door Azerty laten uitvoeren maar moet je alleen extra voor betalen, en dat lijkt me niet direct nodig.
Typetje schreef:En ook niet of het scherm ook wel een ingebouwde webcam heeft voorzien
Het scherm heeft geen ingebouwde webcam, hiervoor kan je dus een losse webcam gebruiken. Er zijn wel monitoren met een ingebouwde webcam, maar dan kan je net zo goed een losse gebruiken.
Typetje schreef:moet ik dit er dan bij bestellen of is dat niet goed?
https://azerty.nl/0-3765-714774/intel-d ... 7260-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een Half-Mini PCI-E slot kaartje en die past niet in reguliere moederborden, maar in het aangepaste winkelmandje zit nu al een aparte WiFi adapter en Bluetooth USB-Dongle.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
@Maxstar

ik heb gewijzigd, in met installatie windows ik heb geen dvd/cd speler erbij prefereer ik ook niet in ieder geval.
Ik heb wel wat meer financiële speling, Maar qua ruimte kan ik geen 3 schermen zetten, maar 1 klein scherm 19 of 17 inch is mogelijk
Welke raad jij me aan? Het duizelt me als ik door die schermen struin.

Ik heb nog een losse logitech webcam liggen bedenk ik me die gebruik dan wel als het nodig is, die is zo slecht nog niet. :D


Ik vind toetsenbord en muis wel heel erg basic ;) Ik ga even kijken wat ze hebben dan plaats ik een linkje
Liefs Typetje
14
Met een 17" of 19" inch scherm val je in ieder geval al buiten het Full-HD assortiment, mocht 22" ook mogelijk zijn dan zou ik zeker hiervoor kiezen zodat je minimaal een resolutie van 1920 x 1080 hebt.
Een optische drive (cd/dvd brander) heb je al voor € 16,90, dat is sowieso goedkoper dan Windows laten installeren. Maar ook zonder cd/dvd brander zou je dit zelf kunnen doen via een USB-Stick.
Hier een aangepast winkelmandje met een 22" scherm en een optische drive voor €1.534,93.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Maxstar schreef:Met een 17" of 19" inch scherm val je in ieder geval al buiten het Full-HD assortiment, mocht 22" ook mogelijk zijn dan zou ik zeker hiervoor kiezen zodat je minimaal een resolutie van 1920 x 1080 hebt.
Een optische drive (cd/dvd brander) heb je al voor € 16,90, dat is sowieso goedkoper dan Windows laten installeren. Maar ook zonder cd/dvd brander zou je dit zelf kunnen doen via een USB-Stick.
Hier een aangepast winkelmandje met een 22" scherm en een optische drive voor €1.534,93.

Je hebt me verkeerd begrepen, die scherm van 28 inch moet wel blijven, maar een tweede scherm bedoel ik, zou eventueel wel 22 inch kunnen.

ik heb deze toetsen bord https://azerty.nl/0-1316-667010/sharkoo ... zwart.html
Liefs Typetje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”