Plaats reactie
16
Hallo,

Dit is in ieder geval prima gelukt, voer nu ter controle ook AdwCleaner en Malwarebytes Anti-Malware nog even uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scannen en kies vervolgens de Aangepaste scan.
  • Klik vervolgens op de knop Stel scan in.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits en selecteer de systeemschijf van Windows.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, waarna de scan gestart zal worden.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Beste Maxstar,

Beide Downloads uitgevoerd incl alle instructies, zie bijgaande files.

met vriendelijke groet,

Orca
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
19
Beste Maxstar,

Firefox start nog steeds niet op (ook niet na een volledige restart vd PC), in plaats daarvan krijg ik een melding van Mozilla Crashreporter dat het hun spijt.
Outlook start wel op, echter er is geen sprake van verversing van data, maw er is geen internetverbinding met Outlook.
Er is overigens wel een internetverbinding met de PC.

met vriendelijke groet,
Orca
21
Beste Maxstar,
Het vreemde is dat Firefox wel op te starten is, als administrator, ik heb dan vervolgens wel een prima internetverbinding.
Zodra ik het programna normaal wil starten lukt dit niet.

Het lijkt erop dat de programma's (Ook Outlook en Steam), op één of andere manier geen verbinding kunnen maken ondanks dat er wel een PC-Internetverbinding is (?)


met vriendelijke groeten,
Orca
22
Hallo,

Voer het volgens eens uit, wellicht dat dit wat meer info geeft. Maar beide programma's heb je dus nog niet opnieuw geïnstalleerd?

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • Report IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed programs
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Beste Maxstar,

Ik heb inderdaad nog niets opnieuw geinstalleerd. (heeft niet mijn voorkeur aangezien ik ook verschillende betaalde programmas heb, die ik ook graag weer op de gebruikelijke manier blijf gebruiken zonder opnieuw aan te melden (dit kan ook mijn onkunde zijn....)

Zie bijgaande file uit de minitoolbox.

met vriendelijke groet,
Orca
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
24
Hallo,

Probeer als eerste het volgende even om de Teredo Tunneling Pseudo-Interface opnieuw te installeren.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding Teredo Tunneling Pseudo-Interface van Windows opnieuw te installeren.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu één voor één de blauw gedrukte commando's over gevolgd door enter.
    1. netsh
    2. int teredo
    3. set state disabled
  • Sluit nu de commandprompt en herstart de computer.
  • Open na de herstart opnieuw de commandprompt als administrator en voer nu de onderstaande commando's uit.
    1. netsh
    2. int ipv6
    3. set teredo client
  • Sluit de commandprompt en herstart wederom de computer.
  • Na de herstart type je bij Start > Uitvoeren het commando devmgmt.msc.
  • Klik in het apparaatbeheer nu bovenin op het menu-item Beeld en selecteer de optie Verborgen apparaten weergeven.
  • Open vervolgens het gedeelte "netwerkadapters" en dubbelklik op de Teredo Tunneling Pseudo-Interface.
  • Bij het tabblad algemeen kan je de apparaatstatus controleren, als hier de vermelding "Dit apparaat werkt correct." staat is alles weer in orde.
  • Wordt er wederom de Foutcode:10 aangegeven vermeld dit dan even in het volgende bericht.
Plaats hierna ook weer even een nieuw logje van de Mini Toolbox.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Beste Maxstar,
Instructie uitgevoerd.
Ik krijg inderdaad de melding : "Dit apparaat start niet (Code 10)."
Aansluitend Mini Toolbox uitgevoerd.
Bijgaand een nieuwe file van de Mini Toolbox.


met vriendelijke groet,
Orca
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
27
Beste Maxstar,
Instructie van de link uitgevoerd.

(Peer network Group stond aan; PNRP Name Publ service, stond uit)
(Registry key was "8e" en staat nu op "0")

Zie bijgaande nieuwe Mini Toolbox file.

met vriendelijke groet,
Orca
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”