Plaats reactie
1
Allereerst: sorry dat ik zo laat nog schrijf, maar ik móet het even kwijt.

Ik loop tegen een probleem aan. Als ik de bureaubladachtergrond wijzig, dan krijg ik de oude nog in t inlogscherm. Dit hoort toch mee te veranderen? Waar kan het aan liggen?

De map waar die afbeelding wordt opgeslagen is [/Libary/Caches/com.apple.desktop.admin.png].

De afbeelding kan ik wel handmatig wijzigen, maar lijkt me geen oplossing.
Zou ik ook dat .PNG bestandje weg kunnen gooien en kijken of hij het dan wel doet, of is dat niet zo verstandig? Want voor hetzelfde geld is m'n Mac naar z'n grootje. Kan ik heel Mac OS opnieuw installeren en de machine is pas sinds de release van OS X Yosemite (16 Oktober 2014) op de markt en dat vind ik nogal zonde.

Ik vind het gewoon iets vreemds en kon via Google nog geen oplossing vinden. Ook op Apple Discussions kon ik ook niet zoveel nuttigs vinden.

Het gaat hier om OS X 10.10.1, van het weekend voer ik de update naar 10.10.3 uit, misschien is t dan opgelost maar ik wil het liefst dat 't daarvóór opgelost is.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
@ xp2,
xp2 schreef:Ik loop tegen een probleem aan. Als ik de bureaubladachtergrond wijzig, dan krijg ik de oude nog in t inlogscherm. Dit hoort toch mee te veranderen? Waar kan het aan liggen?
De map waar die afbeelding wordt opgeslagen is [/Libary/Caches/com.apple.desktop.admin.png].

Bij Mac OS X is de Bibliotheek standaard verborgen, het gemiddelde / alledaags gebruiker heeft daar niets te zoeken ;D

Een map voor Afbeeldingen voor het Bureaubladachtergrond kunt men aanmaken, bijvoorbeeld bij FinderAfbeeldingen ☞ geeft de map een naam.
Afbeelding Via SysteemvoorkeurenBureaublad en schermbeveiliging ☞ tabblad Bureaublad, kunt men die map toevoegen. Klik linskonder op het PLUS-teken en volg verder de instructie.
Afbeelding Ook afbeeldingen die zijn opgeslagen in iPhoto kunt men gebruiken als Bureaubladachtergrond.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ iEscape,

Ik bedoel NIET de gewone bureaubladachtergrond, maar de vervaagde versie die in het inlogscherm wordt weergegeven. Als ik de bureaubladachtergrond wijzig, wordt dat niet bij het inlogscherm gedaan.

Het probleem is juist dat de achtergrond in het inlogscherm niet mee veranderd wordt aan die van m'n bureaublad.

Ik hoop dat je het nu wel goed begrijpt. Geeft niks hoor! :good:

In de map [/Libary/Caches] (intikken bij menu Ga > Ga naar map... ⇧⌘G ) is het namelijk ook mogelijk om zelf de achtergrond in het inlogscherm te wijzigen.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
@ xp2,
xp2 schreef:Als ik de bureaubladachtergrond wijzig, dan krijg ik de oude nog in t inlogscherm.
xp2 schreef:Ik bedoel NIET de gewone bureaubladachtergrond, maar de vervaagde versie die in het inlogscherm wordt weergegeven. Als ik de bureaubladachtergrond wijzig, wordt dat niet bij het inlogscherm gedaan.
Het probleem is juist dat de achtergrond in het inlogscherm niet mee veranderd wordt aan die van m'n bureaublad.
Naar mijn weten is een Bureaubladachtergrond niet hetzelfde als een Inlogscherm ongeacht het Besturingssysteem.
xp2 schreef:In de map [/Libary/Caches] (intikken bij menu Ga > Ga naar map... ⇧⌘G ) is het namelijk ook mogelijk om zelf de achtergrond in het inlogscherm te wijzigen.
Wilt u een ander achtergrond inlogscherm ☞ wijzig het plaatje ☞ /System/Library/Core Services/DefaultDesktop.jpg

Dat is op eigen risico, dat was van het Leopard tijdperk

met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
@ iEscape,

Vanaf OS X Yosemite neemt het inlogscherm de afbeelding van je bureaublad over, maar dan een vervaagde versie maakt 'ie ervan.

En tegenwoordig is de achtergrond van het inlogscherm bij [/libary/caches] te veranderen door de afbeelding die je wilt gebruiken de naam "com.apple.desktop.admin.png" te geven.

De systeembibliotheek is gewoon te benaderen. Ook je persoonlijke bibliotheek is te benaderen via de volgende manieren:
- menu Ga > (option ingedrukt houden) klikken op Bibliotheek.
- Thuismap > CMD+J (Toon weergaveopties) > vink "Toon bibliotheekmap" aan.

En dat laatste komt dus niet uit het Leopard tijdperk, maar kan nog steeds gebruikt worden. Ik ken (Snow) Leopard namelijk net zo goed als Tiger of Mountain Lion of Yosemite.

Mvg,

Xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
6
@ xp2,

Als u zo goed weet, dan voert u toch gewoon uit . . . ::)
Veel succes :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Geachte iEscape,

Misschien heb ik niet helemaal de juiste woorden gebruikt, maar ik bedoel niet dat ik het allemaal 'zo goed weet'. Ik denk dat het misschien op een verkeerde manier is overgekomen. Mijn excuses daarvoor.

Ik heb gewoon een vreemd probleem ondervonden, en wil dat graag opgelost hebben. En ik heb op internet gelezen dat er van alles te wijzigen is in systeemmappen en Terminal enzo, maar het is niet zo dat ik dat ook doe want anders is binnen de kortste keren dat ding stuk.

En ik bedoel dus niet dat ik zelf een achtergrond in het inlogscherm wil, maar dat de achtergrond van mijn bureaublad niet óók wordt toegepast op het inlogscherm. Misschien heb ik dit al honderd keer herhaald, sorry daarvoor. :-\

Hopelijk snapt u mijn vorige reactie nu beter.

Mvg,

xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
8
@ iEscape,

Even een update. Het probleem van de achtergrondafbeelding is verholpen in OS X 10.11 El Capitan. :good:
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”