Plaats reactie
1
Beste

Ik zou graag weten of ik de koeling in mijn computer juist heb geplaatst en of deze niet defect is
Soms begint deze nogal veel geluid te maken

Het is een extra blazer die lucht binnenblaast. Ik vermoed ook warme lucht want hij staat tegen de muur.
Op gegeven momenten maakt hij heel veel geluid. Als de tempratuur oploopt of de Processor hardt moet werken en de processor koeler veel warmte afgeeft.

Wat zou ik kunnen doen: Model HP Pavilion p6-2408eb
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
2
Plaats eens een paar foto's, dan kan men zien waar je het over hebt. In elk geval over welke koeler het gaat en hoe je die gemonteerd hebt.
Door de regelingen gaat een fan natuurlijk meer lawaai maken als hij sneller moet draaien om te koelen.
Kijk eens wat hij doet als je de koeler los haalt en onbelast op 12 V laat draaien.
Los van dat alles, defecten komen ook voor.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Hallo

De "defecte" koeler is de CPU koeler, deze maakt bij gewone snelheiden al een raar geluid. Bij hoge CPU tempraturen ben je bij wijze van spreken een boom aan het doorzagen. Het schuurt nergens tegen maar heeft het zelfde probleem als mijn vorige vervangen koeler van de kast een irritant geluid dat letterlijke boven een tv uit komt. Deze koeler heeft dat ook maar op een gegeven moment beginnen krijgen.
Ik heb ondertussen een nieuw koelertje besteld voor de CPU met PWM functie wat de vorige CPU ook had.
Zodra deze is aangekomen laat ik jullie weten of dit probleem is opgelost

MVG
Yannick O
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
4
Ik ben even los:

Het is een extra blazer die lucht binnenblaast.

je CPU koeler is toch geen extra koeler.
Of bedoel je dat je een extra koeler hebt geplaatst en dat daardoor je CPU koeler lawaai is gaan maken?

Maar als de koeler al wat uurtjes gemaakt heeft kunnen de lagers het natuurlijk begeven hebben. Vooral bij onbalans door vuil op de schoepen hoor je dat soms pas bij hogere toerentallen.
Onbalans door vuil en vuil in de lagers zijn de belangrijkste faalfactoren van een fan.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Ik denk da ik gisteren fouten heb gemaakt door dit te zeggen
Die extra blazer is er nie het is een fan voor de Case

Ik heb een defecte fan nu en dat is die op de processor zit
Ik heb het fan onderdeel apart kunnen bestellen zodat ik verder kan met deze fan
Inderdaad beschadigd door vuil, ik denk er zelfs aan een extra filtertje te bestellen om dit in de toekomst te vermijden


Even op een rijtje

Fan van Case = Vorig jaar defect gegaan door vuil (maakte veel geluid en is gefaald) Is reeds vervangen
Fan van Processor = Gisteren avond in defecte modus gegaan. Maakte veel geluid en is waarschijnelijk aan het falen, bij open kast is dit geluid natuurlijk, hard hoorbaar. Vervang onderdeel is besteld.
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
6
Je kunt nog even, maar dat is slechts een korte, tijdelijk oplossing (eerder dagen dan weken), 'n druppeltje naaimachine olie of siliconenolie in het lager druppelen (meestal toegankelijk door een sticker te verwijderen). Dan is het geluid miss even wat minder.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
7
Onderdeel is ondertussen besteld maar zal 2 - 5 werkdagen duren maar inderdaad, zal er werk van maken
om tijdelijk verder te kunnen

Alvast bedankt voor het helpen. Uit elkaar draaien van pc had me goed verder geholpen. Testen met open kast hadden aangeduid dat het de ventilator was die ik verwachte
Ik houd u alvast nog op de hoogte zodra dit toestel is geleverd
Reparateur van computer - Volgt opleiding Toegepaste informatica @ Hogeschool PXL
Eigen materiaal:
Asus G11CD-K-NL010T - Windows 10
Acer Aspire 7750G - Windows 7
HP Pavilion x2 - 10-n202nb - Windows 10
8
Succes met de reparatie.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”