Plaats reactie
3
Hallo,

Zoals vermeld ik heb vermeld in mijn vorige bericht verschijnt de boodschap:



Er kan momenteel niet naar Windows updates gezocht worden, omdat de windows service update niet actief is. U moet mogelijk uw computer opnieuw opstarten.


Windows services geeft aan dat dat deze is opgestart:...(zie wederom mijn vorige bericht voor nadere informatie)

Groet
4
Hallo,

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SFCFix.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens opent er een commaprompt, klik hier op een willekeurige toets b.v. de spatiebalk om door te gaan.
  • Volg nu de verdere instructies zoals deze in de vervolgschermen worden weergegeven.
  • Wanneer de tool gereed is opent er een logbestand in kladblok, en wordt tevens als SFCFix.txt op het bureaublad opgeslagen.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo

Bij een uitgeschakelde AVG virusscanner blijft mijn pc lang hangen om vervolgens de standaard boodschap te tonen:

Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht omdat de windows update niet actief is. Mogelijk moet u uw computer opnieuw opstarten.
8
Goedemorgen,

Volg de onderstaande instructies eens uit om Afbeelding Windows update te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commandoregels één voor één over gevolgd door enter.
    • Net stop wuauserv
    • cd %systemroot%
    • Ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    • Net start wuauserv
  • Herstart nu de computer en probeer Windows Update even opnieuw uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,
Ook dit biedt geen soelaas. Na het opstarten van windows update blijft dit hangen en moet met taak beheer worden uitgeschakeld.
Dus nog steeds geen oplossing inzicht...
10
Hallo,

Probeer de onderstaande tool eens, wellicht dat deze het probleem weet op te lossen.

Download Afbeelding Repair Windows Update van Tweaking.com naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWindowsUpdates.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
  • Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Hallo,

Nog steeds onderstaande boodschap na het opstarten van...Zoeken naar updates:

Er kan momenteel niet naar Windows updates gezocht worden, omdat de windows service update niet actief is. U moet mogelijk uw computer opnieuw opstarten.

groet
13
Hallo

Ik krijg geen foutcodes te zien. Alleen de tekst.

Na het invoeren van de commandoregels krijg ik de tekst; ongeldige servicenaam en bij de softwaredistribution: geen toegang

Groet
14
Goedemorgen,

Dan proberen we het even op een andere manier.

Download uit de bijlage het bestand Reset-Windows-Update.bat naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Klik vervolgens met de rechtermuisknop op "Reset-Windows-Update.bat" en kies voor uitvoeren als administrator.
Als dit proces gereed is zal het commandprompt scherm automatisch sluiten.
Herstart de computer en probeer dan nogmaals Windows Update uit te voeren.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Goedemorgen,

Na uitvoering herstart en update wederom volgende melding:

Er kan momenteel niet naar Windows updates gezocht worden, omdat de windows service update niet actief is. U moet mogelijk uw computer opnieuw opstarten.

Groet Herko
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”