Gesloten
17
Blijkbaar heeft de uninstaller niet alles opgeruimt.
Dat gaan we alsnog doen.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files (x86)\Auslogics;fs
    C:\ProgramData\Auslogics;fs
    C:\Users\All Users\Auslogics;fs
    C:\Users\Jordan\Desktop\Onderhoudt\Auslogics BoostSpeed.lnk;f
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Auslogics\ATPopups];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Auslogics\ATUpdaters];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Auslogics\BoostSpeed];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-4250213819-786104705-630478919-1000\Software\BillP Studios\Detected\ActiveTasks];r
    "C:\\PROGRAM FILES (X86)\\AUSLOGICS\\BOOSTSPEED\\BOOSTSPEED.EXE"=-;r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-4250213819-786104705-630478919-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\db715e1e_0];r
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
18
Bij deze

Er stonden ook een paar virussen van opencandy, unsave applications dat gaf eset aan, heb niet meer gescand maar het log van eset gaf dat aan zie bericht 8 september 10.13
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
19
ESET heeft deze items verwijdert.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.
Let op: Indien een van je beveiligingstools rapporteert dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
22
Mooi zo, dan gaan we dit topic afronden.

Mozilla Thunderbird updaten:
Start Mozilla Thunderbird.
Klik op menu Help - Over Thunderbird.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Start de tool middels dubbelklik.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge system restore
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
De tool maakt een logbestand. Dit hoeft u niet te plaatsen.

* Pas op bij het downloaden en installeren van programma's.
Bestanden downloaden via de website 'softonic.com', 'cnet.com' en 'download.com' kan je beter vermijden aangezien deze vaak voorzien zijn van extra ongewenste software.
Tijdens het installeren van programma's goed opletten of er extra, onnodige software meegeïnstalleerd wordt, zoals toolbars, extensies, plug-ins of browsers.
Deze extra software staat standaard aangevinkt en kan je zonder problemen uitvinken.

* Preventie informatie & het gebruik van beveiligingssoftware.
HIER staat meer informatie hoe je een infectie in de toekomst kunt voorkomen.
Malwarebytes' Antimalware kan je om de 2 weken eens starten, de updates toestaan, en daarna laten scannen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
Oke bedankt voor de info en het cleanen, ik heb hier nog een pc die zal ik ook eens scannen en dan de log hier plaatsen maar dat zie je vanzelf.
24
Graag gedaan.
Post de informatie over de andere pc in een nieuw topic, dan blijft het overzichtelijk.
Dit topic wordt gesloten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”