Gesloten
1
Beste Maxstar,

Internet Explorer 11 installeren lukt niet.
Berichtdoor janschal » do 27 aug, 2015 21:00:47

Ik heb ook problemen met een trage laptop. het is een Sony Vaio met Windows 7 en Avast virusscanner. Ik heb CC Cleaner ook geinstalleerd en gebruikt. Geen bijzondere resultaten. Omdat ik hoop dat een overgang naar Windows 10 wellicht een snellere laptop oplevert ben ik op zoek gegaan naar "wat te doen om naar Windows 10 te upgraden". Moest daarvoor Internet Explorer 11 downloaden en installeren. Dat laatste lukt steeds niet. Is soms ook bijzonder traag met het inladen van websites ed, en blijft soms hangen "...... reageert niet".
Hebben jullie voorstellen wat te doen?

Groet Jan S

Naar aanleiding van jouw reactie op bovenstaand bericht, heb ik RSIT 64 uitgevoerd. Hierbij de tekstbestanden.
In afwachting van je reactie
Groet Jan S
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Goedemorgen,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;
    {0953a3a2-9223-4990-a1c9-efb4d4686ef2};c
    {0709f2cc-d1e6-4b43-9efc-1c0701cb173d};c
    {3a6625a2-591b-4e83-ac3f-8c25eea30ac0};c
    {f339a07f-9578-412d-85e0-b8a80277151a};c
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
    "AppInit_DLLs"=-;r
    F06DEFF2-5B9C-490D-910F-35D3A91196222;s
    autoclean;
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    installedprogs;
    startupall;
    services-list;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar,

heb zoek.exe uitgevoerd. Zie de bijlage voor de resultaten. Gedurende het uitvoeren kreeg ik twee keer de mededeling:
DaS21
Er is een probleem opgetredenwaardoor het programma niet goed werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is.

Vervolgens op de knop "Programma sluiten"gedrukt. Zoek .exe ging gewoon verder.

Groet Jan S
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Goedemorgen,

Dit is al een aardige opruiming, voer nu ook AdwCleaner en Malwarebytes Anti-Malware nog eens uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scannen en kies vervolgens de Aangepaste scan.
  • Klik vervolgens op de knop Stel scan in.
  • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits en selecteer de systeemschijf van Windows.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, waarna de scan gestart zal worden.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Historie > Programmalogboeken".
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
maxstar

hierbij de resultaten van de Adware en malware scans.

groeten
Jan S
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Sorry voor mijn verlate reactie.

Laptop is in ieder geval wat sneller. Installatie Internet explorer lijkt niet gelukt. Als ik in de IE onder help kijk geeft hij aan dat het versie negen is. Als bij de updates kijk geeft het aan dat de update van IE 11 met succes is voltooid !!!.
Sony geeft zelf aan rustig aan te doen omdat men nog niet alle VAIO specifieke programma's heeft getest op Windows 10. Zal dus voorlopig geen update naar 10 doen.

Bedankt voor de goede en snelle hulp.

Groet, Jan S
8
Goedemorgen,

Op deze computer is inderdaad not Internet Explorer 9.0 aanwezig, dat versie 11 bij de updates wordt vermeld is wel vreemd.
Maar op welke manier heb je Internet Explorer 11 proberen te installeren, is dat via het installatiebestand wat je bij de onderstaande link kan downloaden?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/inte ... -languages" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Neen,

ik was op zoek naar de windows 10 upgrade, kwam toen op een site terecht die de "windows 10 upgrade app" aanbood, waarmee je je bij Microsoft kunt aanmelden voor die upgrade. Echter alvorens je de app met succes kon downloaden moest je eerst Internet Explorer 11 installeren, waartoe een link werd aangeboden. Vanaf deze link IE 11 gedownload en vervolgens gepoogd te installeren. Het vervolg is bij jullie bekend.

Ik heb besloten om mede gezien het advies van Sony om de upgrade maar op een laag pitje te zetten. Ik zal overigens met hulp van jouw link de update IE11 te doen.

groet
Jan S
11
beste Maxstar,

ik heb geprobeerd IE 11 te installeren via de link jij had aangegeven. Echter de installatie is niet gelukt, IE 9 blijft gewoon de browser. Nog andere mogelijkheden?

Groet Jan S
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”