Plaats reactie
1
Ik heb ook problemen met een trage laptop. het is een Sony Vaio met Windows 7 en Avast virusscanner. Ik heb CC Cleaner ook geinstalleerd en gebruikt. Geen bijzondere resultaten. Omdat ik hoop dat een overgang naar Windows 10 wellicht een snellere laptop oplevert ben ik op zoek gegaan naar "wat te doen om naar Windows 10 te upgraden". Moest daarvoor Internet Explorer 11 downloaden en installeren. Dat laatste lukt steeds niet. Is soms ook bijzonder traag met het inladen van websites ed, en blijft soms hangen "...... reageert niet".
Hebben jullie voorstellen wat te doen?

Groet Jan S
4
zo'n conclusie is wel heel snel door de bocht.....
laat de ts eerst maar eens de handleiding volgen vooraleer conclusies te trekken
6
Als je Internet Explorer 11 nog niet aan boord hebt, dan zit de kans erin dat je ook nog tal van andere updates dient te installeren ... laat hem dus zeker via Windows Update eens naar updates zoeken en installeer de aangeboden updates, dit NA het afronden van de opschoning van je laptop.

Als je een Windows 7-gebruiker bent en je bent tevreden van dit besturingssysteem, dan is er geen enkele haast bij een eventuele upgrade naar Windows 10 … W10 biedt voor de meeste W7-gebruikers geen enkele meerwaarde, integendeel zelfs.

De kans is vrij groot dat alles vlot verloopt, maar het kan ook anders : zie ook de talrijke topics in het Windows 10 subforum.

Zo kan je bijvoorbeeld momenteel software op je systeem hebben die niet compatibel is met W10, Windows Media Center verdwijnt, er zijn geen desktop gadgets in W10, er is geen mediaplayer aan boord (kan je oplossen met o.a. VLC-mediaplayer), mogelijk stuit je op dit moment nog op niet compatibele drivers, etc.

Sony adviseert zijn klanten om geduld uit te oefenen alvorens te upgraden naar W10.

Gratis upgraden naar W10 kan nog tot 29 juli 2016 en bovendien wordt W7 nog ondersteund tot 14 januari 2020 (!).

Ook “gratis” heeft zo zijn prijs en in dit geval is dat toch wel je privacy.

Ga je vroeg of laat toch aan de slag met Windows 10, maak dan een image van je huidige besturingssysteem zodat een terugkeer mogelijk is.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
7
falstring schreef:zo'n conclusie is wel heel snel door de bocht.....
laat de ts eerst maar eens de handleiding volgen vooraleer conclusies te trekken
Ding is nu al traag......wat nou een snel door de bocht conclusie....denk eens na a.u.b.
Met een vergelijkbaar os wordt toch niets sneller, soms zelfs langzamer met w10.
Denk dat er andere dingen aan de hand zijn, vevuiling, teveel wat mee opstart ect.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
8
Kunnen we mee aan de slag zodra de malware check is afgerond. ;)
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”