Plaats reactie
1
Hoi,

probeer al een paar dagen windows update uit te voeren. Systeem geeft aan dat er 45 belangrijke updates zijn. Na ruim een half uur te hebben gelopen krijg ik telkens de foutmelding: enkele updates zijn niet geinstalleerd. Er word dan aangegeven dat alle 45 updates mislukt zijn. Er staan ook 3 foutcodes bij: 80070643, 80071A91 en 80070026. De productondersteuning van deze 3 codes werkt ook niet. Fouten blijven terugkomen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Alex,
2
Hallo,

Voer het volgende eens uit, dit advies stond op verschillende fora die dezelfde foutcodes gaven.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht als bijlage.
3
Hallo,

scan stopte op 60 %. Volgende taken konden niet worden uitgevoerd werd aangegeven.
Bestandje van bureaublad stuur ik mee.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Ook het installeren in delen lukt niet. 1 voor 1 gaat zelfs niet. Krijg de foutcode 80070643. De meeste updates zijn update voor windows 7 voor x64 systemen. Andere zijn beveiligingsupdate voor windows 7 voor x64 systemen. Net ook geprobeerd te installeren zonder firewall en virusscanner. Maakt geen verschil.
9
Zelf had ik deze week voor de derde keer dit probleem. Ik los dat op door een oude image terug te zetten. Na de derde keer was ik het beu en heb ik geprobeerd te ontdekken wat de oorzaak was. Eerst dacht ik dat het iets te maken had met schijfopruimen in de verkenner want ik had ook de Windows file opgeruimd. Was het niet.
Toen dacht ik aan malware, omdat JRT geen back-up wilde maken, maar dat kwam omdat ik systeembeveiliging had uitgeschakeld want JRT maakt blijkbaar gebruik van de Windows functie. Bovendien ging het vanochtend weer mis, zonder dat ik op het net was geweest. Dus dat was het volgens mij ook niet. Verder kon ik wel Office updates installeren, dus een deel van het proces werkte.
Wat alle keren wel gemeenschappelijk was was dat ik een update had teruggedraaid. Ook vanochtend had ik weer een updateprobleem onmiddellijk nadat ik een update had teruggedraaid. Helaas heb ik dit niet echt kunnen reproduceren. Mss is het afhankelijk van welke update ik terugdraai, of misschien gaat het wél goed als ik als test een teruggedraaide update weer opnieuw installeer. Je hebt niet veel mogelijkheden om nieuwe updates te proberen. Die staan immers niet altijd klaar. Bovendien kost het veel tijd en aandacht om telkens bij te houden wat je doet en de juiste images weer terug te zetten. Ik wilde ook geen fouten maken, want ik wilde een recente, nieuwe image met alle laatste updates die ook nog OK was.
Die goede image heb ik nu. Ik moet wel nog vermelden dat ik 'n Windowsfix heb gedraaid die nu wél wat lijkt te hebben gerepareerd: http://download.microsoft.com/download/ ... ic.diagcab" onclick="window.open(this.href);return false;
De hamvraag voor mij is nu: kan het terugdraaien van updates bij jou ook de oorzaak van de problemen zijn.
Ik hoop dat je wat aan dit epistel hebt.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
10
Hallo,

Wil je dit ook eens proberen?
Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Doe vervolgens dit eens:
Download Afbeelding Repair Windows Update van Tweaking.com naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWindowsUpdates.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
  • Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.
12
Nog steeds hetzelfde verhaal. Bij het uitvoeren van de foutcontrole springt de pc telkens op een BSOD. Heb wel het repair progje geprobeerd, maar resultaat is nog steeds hetzelfde.
Helaas. Nog een idee?
13
Hallo,

Download Afbeelding BlueScreenView en installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Dan kunnen we verder kijken. :-)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”