Plaats reactie
46
Hallo,

Heb je toevallig de mogelijkheid om een ander videokaart in dit systeem te testen, of deze videokaart in een andere computer?
Voer ook Speccy eens uit, dan kunnen we in ieder geval de temperaturen een controleren.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
48
Temperatuur loopt idd wel hoog op zie ik. Kzie m nu tegen de 90 staan (al weet ik niet wat normaal is). Al staat ie nu wel int rood, dus neem aan dat dat aan de hete kant is. Zou dat het probleem zijn en zo ja, wat is hier aan te doen?
49
Middels het Speccy logje is in ieder geval duidelijk dat de videokaart veel te warm wordt, dus zou dus ook een verklaring voor de BSOD kunnen zijn.

Code: Selecteer alles

1023MBNVIDIA GeForce GT 520 (Sapphire/PCPartner): 74 °C
Controleer als eerste eens of de koeling van de videokaart nog functioneert, en of deze niet verzadigd is met stof. Zo ja dan is het even zaak om de ventilator en het koelelement even stofvrij te maken.
Zie ook de volgende link voor meer informatie voor het schoonmaken van de computer - http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=5&t=3484" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
50
Machine open gehad. Alle stof uit de machine en uit de 'fan' gehaald. Dat was idd wel eens nodig.
Ik zie dat er bij de grafische kaart compartiment ook een aparte 'fan' zit (lucht naar buiten). Helaas kan ik daar niet zo maar bij. Die fan doet het op zich wel (lucht naar buiten) en is ook niet vies.
Nog een keer Speccy gedaan. Hier de resultaten: http://speccy.piriform.com/results/4pjq ... d5Kaiy3Yd5" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles een beetje rond de 40 graden (maar machine staat net weer aan na een half uurtje afgekoeld te zijn) dus neem aan dat de temp nog wel zal stijgen. Wat zijn normale temperaturen?
BSOD nu opgelost denk je?
De 'oude' NVIDIA driver en de 10 seconden extra time out optie wel zo laten staan?
51
Dit ziet er qua temperaturen al een stuk beter uit, wat de normale temperaturen zijn is eigen van veel factoren afhankelijk. Denk aan de "airflow" in de behuizing en de gebruikte koeling zeg maar.
Maar 40 graden is sowieso een normale temperatuur, zolang deze niet verder oplopen is dat allemaal in orde. De maximale temperatuur ligt zo'n beetje tussen de 60 en 70 graden zeg maar.
Of de BSOD's nu verholpen zijn is even afwachten, maar ik hoop van wel. De temperaturen waren immers té hoog. Voor wat betreft de time-out optie zou ik deze even zo laten staan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
52
Temps blijven nu allemaal een beetje rond de 42 hangen.
10 sec time out laat ik even zo staan.
Ook even de oude NVIDIA driver laten staan en geen nieuwe/laatste downloaden en even afwachten of ik BSOD vrij ben?
Wellicht nog andere essentiële zaken gezien in alle logfiles?
53
Even Speccy open gehouden, zodat ik de temps kan zien.
Grafische kaart zit nu toch tussen de 48 en 56 graden. Das ook nog wel aan de hoge kant?
Hoe krijg ik de temp verder omlaag?
54
Goedemorgen,

56 graden als maximum is nog niet zorgwekkend hoor, bij flinke belasting is dit ook een redelijk normale temperatuur.
Maar heb je bij het schoonmaken van de videokaart deze ook uit het systeem gehaald?

Voor wat betreft de drivers zou ik even wachten met het updaten naar de laatste versie.
In de logbestanden waren verder geen rare dingen te zien.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
55
Nee videokaart er niet uitgehaald. Die zit bij mijn Acer boven in in een apart compartiment wat afgesloten is en waar ook de 'fan' van de video kaart in zit. Deze is er dus niet zo maar even uit te halen en kun je niet zo maar bij. Het is dus niet een (video) kaart die je zo maar even uit een slot kunt trekken, het zit echt in een aparte stalen behuizing die denk ik dan losgeschroefd moet worden als je daar bij wil. Is dat de bedoeling dat ik die er uit knutsel?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen”