Plaats reactie
1
Deze vraag probeer ik al zoekend op het web te beantwoorden, tevergeefs.
Ik heb een Del Inspiron 1545 waarop Windows 7 sp1 draait. Dell heeft niet de moeite genomen te testen of mijn type W10 aan kan. Er zijn i.i.g. geen W10 drivers te vinden (maar misschien ook niet nodig) Op de site van M$ kan je er niets concreets over vinden. Vroeger had je zg upgrade-advisor die van te voren liet zien wat er wel of niet zou werken. Nu niet.
Ik heb er een naar gevoel bij; ook geen icoontje in het systeempictogram vak rechts onderin.

Heeft iemand tips?
2
Hallo,

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

Wanneer je geen icoontje op de taakbalk hebt gekregen is het mogelijk dat een upgrade naar Windows 10 niet mogelijk is. Wellicht vanwege de processor (Intel Pentium T4300), maar nergens is er vooralsnog een lijst te vinden met informatie over welke processoren wel- en niet ondersteund worden. Om te testen of deze computer Windows 10 aankan zou je Media Creation Tool kunnen gebruiken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
hier de minimale systeemeisen



De minimale eisen zijn echt minimaal. Om fijn met je systeem te werken adviseren wij:

Een systeem van maximaal vijf jaar oud,
1.6 ghz processor voor tablets en laptops
3 ghz processor voor desktops
8 gb werkgeheugen voor 64-bit en 4 gb werkgeheugen voor 32-bit systemen
Een losse videokaart.
Minimaal 64 gb schijfruimte.
Een SSD is uiteraard ideaal.
Voor een pc is een minimale resolutie van 1024 x 600 pixels vereist!

bron: hcc
7
Hoi,

Het probleem is ook een beetje dat ik een erg trage internetverbinding heb van ons alles KPN 6mbit is wel het maximum haalbare. De hele bups ophalen gaat een hele tijd duren. Voorheen was er een upgrade-advisor voor bv 7 en 8/8.1 en wist je of het werken ging. Ik heb aardig wat rond gekeken op de M$ website en zijn er wat tooltjes uitgebracht die in mijn geval niet werkten. Als je dat GWX icoontje hebt dan is er een rapport waarin staat of er iets is verouderd. Ik denk dat de Dell het net wel, net niet kan uitgaande van de minimum eisen. Ik weet het niet meer.

Klaas.
9
Hoi,

Mijn zoon is bijna de hele zaterdag bezig geweest met drie computers te voorzien van Windows 10 met de door hem gemaakte usb-stick (hij heeft een snelle internetverbinding) De computers waar het icoontje niet was verschenen ging betrekkelijk makkelijk maar die waar een icoontje stond ging veel moeilijker. Kortom het is gelukt, we hebben maar een uurtje naar drivers moeten zoeken!

Bedankt voor de hulp,

Klaas
:smileybye:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”