Plaats reactie
16
Ehmm... Maar die is niet compatible met de Nvidia Geforce GT240 die ik heb hoor... Op dit moment is de nieuwste driver die daarvoor op de website staat is 341.44 (terwijl ik blijkbaar al 1 versie verder heb, die ik vorige week moest installeren: 341.74)
17
Nee die driver werkt inderdaad niet op de GT240, ik betwijfel eigenlijk ook of het wel een driver probleem is. Het zou namelijk ook zomaar een fysiek defect aan de videokaart kunnen zijn, tenminste dat het scherm zwart wordt kan daar een aanwijzing voor zijn. Heb je toevallig nog een andere videokaart liggen die je eens in deze computer zou kunnen testen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Hmm, dan moet ik dus een videokaart aanschaffen, terwijl ik vervolgens niet weet of dat de oplossing biedt en ik die dus voor niets zou kunnen aanschaffen. Dan kan ik misschien beter wachten tot men bij de computerwinkel terug is van vakantie... Moet ik alleen nog wel bijna 2 weken geduld hebben... :-(
21
Wat je in de tussentijd nog wel zou kunnen proberen is een clean boot van Windows, ik ben zelf wel benieuwd of dit nog enig verschil maakt.

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Dat andere programma's geen probleem hebben komt doordat het enkel de driver van Nvidia betreft die voor problemen zorgt. Momenteel zijn er veel meer mensen die een probleem blijken te hebben met de Nvidia driver.
Deïnstalleer eens alle van Nvidia vide het configuratiescherm en laat Windows de standaard driver eens installeren, bij iemand anders op dit forum heeft dat vooralsnog ook geholpen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
De resolutie staat op het maximale van 1280 x 1024. Er wordt geen aanbevolen stand aangegeven, misschien omdat mijn 23'' beeldscherm volgens microsoft tussen 1680 bij 1050 pixels (22'') en 1900 bij 1200 pixels (24'') moet zitten? Maar die keuze is er dus gewoon niet.
27
Goedemorgen,

Oké probeer hiervoor het volgende eens, ga naar start > uitvoeren en type het commando Devmgmt.msc gevolgd door enter.
Open nu het gedeelte met de netwerkadapters en klik met de rechtermuisknop op de betreffende videokaart en klik op Stuurprogramma's bijwerken.
Als er nieuwe drivers beschikbaar zijn laat deze dan installeren en herstart hierna de computer en controleer of je nu wel de optimale resolutie kan instellen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Bij beeldschermadapters staat nu alleen standaard-VGA grafische adapter.
Daar stond dus eerst de Nvidia.

En als ik van die standaard VGA de stuurprogramma's wil bijwerken, krijg ik de melding dat er geen beter/nieuwer programma beschikbaar is.
30
Hallo,

Ik kreeg net van Dasle via dit forum de tip om het geheugen eens te testen van de videokaart, dit kan je met het programma doen wat via de onderstaande link is te downloaden.
http://mikelab.kiev.ua/index_en.php?pag ... AMS/vmt_en" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan het image-bestand op een CD branden en daarmee de computer opstarten.
Vervolgens kan je dan de geheugencontrole uitvoeren.
Deze test kan een behoorlijk tijd duren, je kan deze bij voorkeur dus b.v. 's nachts uitvoeren.
Maak van het resultaat even een screenshot (foto) en plaats deze vervolgens op het forum.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”