Plaats reactie
1
Hallo,

Windows 10 is erg mooi, werkt goed alleen op het systeem van mijn moeder sluit niet af. Wanneer ik kies voor afsluiten doet hij dit netjes maar er volgt direct een reboot.

Je kan begrijpen dat het voor mijn moeder erg vervelend is als ze de computer niet uit krijgt.

Uitzetten via power-knopje werkt wel. ;)
2
Dit probleem komt bij Windows 7 en 8 ook weleens voor, vaak betreft dat een BSOD tijdens het afsluitproces waardoor het systeem automatisch opnieuw wordt gestart.
Je kan hiervoor het volgende eens uitvoeren.

Klik met de rechtermuisknop op Deze PC op het bureaublad en kies Eigenschappen.
Open vervolgens het tabblad Geavanceerd, klik nu bij "Opstart- en herstelinstellingen" op de knop Instellingen.
Haal vervolgens het vinkje weg bij de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Afbeelding Herstart nu als eerste de computer en kijk of je het systeem daarna wel op de normale manier kan afsluiten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Wanneer het systeem wel vanuit de veilige modus normaal afgesloten kan worden zal een bepaald proces de problemen veroorzaken.
Je kan hiervoor eens een CleanBoot uitvoeren, daarna herstart en vanuit de normale modus wederom het systeem even afsluiten.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Nu sluit hij wel af, dus ik mag zeker elk proces een voor een aanzetten en kijken welke de boosdoener is en vervolgens die verwijderen of herinstalleren als dat kan en anders uit laten? :good:
13
Maxstar schreef:Inderdaad, één voor één de processen weer even aanzetten tot je de boosdoener hebt gevonden. De Microsoft services kan je in één keer weer inschakelen, ik vermoed niet dat hier de oorzaak zit.
In ieder geval mooi dat het systeem na een cleanboot wel normaal afsluit.. :good:
Ik heb niet aan de Microsft-services gezeten; heb je ook een oplossing voor de traagheid? :pray:

Edit: Ik vermoed dat ik de boosdoener heb gevonden.
15
Maxstar schreef:Wat is er exact traag, enkel het opstarten of het normale gebruik? En is dat zowel bij programma's of enkel het laden van bijvoorbeeld websites.
Opstarten duurt redelijk lang en de computer sluit normaal af nu!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”