Plaats reactie
31
Fout: 87

De optie restorehealth wordt niet herkend in deze context.
Raadplege de Help voor meer informatie.

Het DISM-logboekbestand is te vinden op C:\Windows\logs\Dism\dism.log
33
Ik heb het exact weer zo ingetypt maar weer dezelfde melding.
Heb een foto gemaakt ervan maar die kan ik hier niet toevoegen als bijlage.

Heb het 2x gecontroleerd en alle spaties staan erin.
Het ziet er dan zo uit:

C:\Windows\system32>Dism /Online /Cleanup-Image /Restorehealth
36
Goedemorgen,

We gaan FRST nogmaals even gebruiken, dit om te controleren of Explorer.exe niet corrupt is geraakt.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
39
Bij deze de fixlog (frst.exe gestart vanaf USB stick, fixlog uiteraard ook aanwezig op de USB stick in dezelfde map als frst.exe).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
40
Helaas is het niet gelukt wat ik zou verwachten, maar we proberen even een andere tool.

Download de 32 of 64 bit versie van Systemlook naar het bureaublad.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
  • Dubbelklik op SystemLook.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • In het venster dat verschijnt kopieer je onderstaande code:

Code: Selecteer alles

:filefind
explorer.exe
  • Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
42
Dit is gelukkig gelukt, en de MD5 hash van "explorer.exe" is nergens bekend, ook komt deze niet overeen met de andere versies van explorer.exe die nog op het systeem aanwezig zijn.
Voer FRST nogmaals uit maar dan met fixlist.txt uit de bijlage van dit bericht, deze vervangt het huidige exemplaar door één waarvan de MD5 hash wel bekend is.
Herstart hierna de computer in de hoop dat het bureaublad en alles eromheen wel zal worden geladen... :pray:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
43
Ik ben nu opnieuw aan het opstarten en in de bijlage de fixlog.

EDIT: En het bureaublad werkt niet, bij het opnieuw opstarten
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
44
Helaas is het vervangen van "explorer.exe" niet gelukt op deze manier, wellicht omdat er permissies op de corrupte versie aanwezig zijn.
Maar probeer het onderstaande eens via de commandprompt die met administratorrechten is geopend.

Code: Selecteer alles

DEL /F /Q C:\Windows\explorer.exe
COPY C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_518afd35db100430\explorer.exe C:\Windows
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
45
Dat verwijderen is gelukt, en het kopiëren ook.
Ik zal nu een reboot doen en kijken wat er gebeurd.

EDIT: Hij doet het weer! Ik zie het bureaublad!

Is er nog iets anders dat ik moet doen, alsnog de updates verwijderen bijvoorbeeld of de "niet-microsoft-services" weer aanzetten?

En zou je me nog kunnen vertellen wat nu het probleem was en wat een mogelijkheid is waardoor dit probleem is ontstaan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”