Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn oude hdd die eerst als c schijf (en D en E) diende, is nu een extra opslagschijf geworden. Echter, om de zoveel minuten hoor je hem ineens spinnen in een
hoge frequentie. Ik heb indexeren uitgeschakeld, voor de hdd (deze is opgedeeld in schijf E/F/G) alle 3 zijn uitgeschakeld. Ook in taakbeheer heb ik indexeren uitgeschakeld.
Maar is er een optie misschien over het hoofd gezien voor indexeren of is er een manier om te zien wat er gebeurt wanneer de schijf geactiveerd wordt.
Dus bv door welk programma of proces.

Ook heb ik HDTune laten draaien met een error test, deze kwam zonder error's uit.
De schijf is niet de nieuwste meer, maar ik vermoed dat het een instelling is van iets die dit veroorzaakt
2
Hallo,

Ik neem aan dat deze schijf intern is aangesloten en het geen externe schijf betreft?

Maar er zijn inderdaad wel mogelijkheden om te zien welk proces de schijf misschien aanspreekt.
http://superuser.com/questions/560805/w ... ondary-hdd" onclick="window.open(this.href);return false;

Een hele uitzoekerij, maar je kan ook eerst eens met een "clean boot" testen of het spinnen van de schijf dan ook voorkomt.

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
@Maxstar;
De clean boot maakt geen verschil. Na opstarten begint de hdd na korte tijd weer net als met een normale boot.

Het programma process explorer heb ik geinstalleerd, echter is de versie anders dan in het voorbeeld zoals uitgelegd in de link.
De indeling is anders, er is bijvoorbeeld in "Select columns" geen tabblad met "Process Disk"
Ik heb geprobeerd de nieuwste versie dan te verwijderen en de versie ten tijde van de link te installeren, echter laat die zich niet zien in
programma verwijderen in het configuratiescherm.
Ook de oude installeren werkt niet, zodra je dat doet, start de huidig geinstalleerde versie gewoon op.

Heb je enig idee hoe we het met de nieuwe zichtbaar kunnen maken, of de nieuwe versie te verwijderen en de oude versie toch installeren?
Laatst gewijzigd door Blokkendoos op 12 jul 2015 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
6
Nee die van Pearl nog niet.
De kabels zitten goed, op de hdd staat een oude versie van windows, als ik via wijzigen in het Bios opstart met de hdd is er niets aan de hand.
8
EIS is het niet, ik heb het geprobeerd, er verandert niets.
Wat me wel opvalt is het volgende, als ik de hdd hoor spinnen, dan stopt deze wanneer ik de hdd aanspreek via windows verkenner.
De hdd is opgedeeld in station E, F en G en als ik in windows verkenner klik op E, F of G dan stopt het spinnen meteen.
11
Geen idee welk merk, ik weet alleen dat het een IDE harde schijf is uit een OEM machine.
Ik heb de schijf geformatteerd maar nog steeds nwordt hij opgestart.
heb hem losgekoppeld en opnieuw opgestart, dan hoor je niets, dus het is echt de hdd. (ik wilde dit ook zeker weten :whistle: )
Ga nu kijken of ik een andere IDE kabel heb.

Weet trouwens nog wel dat ik ten tijde van windows 7 64 bit installatie op de nieuwe C schijf (SSD), in het Bios de instellingen heb gewijzigd van IDE naar AHCI.
Zou daar het probleem kunnen liggen?
12
Update; andere IDE kabel verandert niets, spinnen blijft.
Zijn er nog andere opties met programma's om HDD's te checken of ze stuk zijn?
Of die instellingen in het BIOS inderdaad?
13
Word het indexeren op deze HD nog uitgevoerd, dat word meestal op de achtergrond uitgevoerd als de schijf niet actief benadert word door het systeem.
Groetjes Dasle
15
En hoe staan de energieinstellingen voor die schijf? wel in de energieinstellingen zelf kijken.
In energiebeheer-geavanceerd?
Deze stonden voor de harde schijf op nooit. Ik heb ze veranderd in 10 minuten, om te zien wat er gebeurt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”