Plaats reactie
2
Hallo en welkom op het forum,

Welk programma gebruik je voor het opnemen en renderen? en heb je al eens de temperaturen gecontroleerd tijdens dit proces, als deze op dat moment te hoog oplopen kan dat het probleem weleens zijn.
Je kan hiervoor het programma Core Temp eens installeren, houd dan de temps even in de gaten totdat het beeldscherm uitvalt.

Het installatiebestand bevat echter wel optionele software (adware) deze moet je tijdens de installatie wel even skippen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxxstar,

Ik gebruik momenteel OBS voor opnamens en livestreams eerder ging dit altijd vlekkeloos maar nu gebeurd er dit. Ik zal zo even testen om te opnemen en kijken hoe hoog mijn CPU hitte is.

Bedankt voor snelle reactie!

Mvg,
Daani
7
Ik ben toch bang dat de temperatuur zo hoog oploopt dat hierdoor de problemen worden veroorzaakt, 60 graden is toch al redelijk hoog in zo'n korte tijd.
Controleer als eerste eens of de CPU-koeler goed is gemonteerd op de CPU-socket.
En heb je bij het vervangen van de koeler ook nieuwe koelpasta aangebracht op de CPU, of de CPU eerst schoongemaakt als je de koelpasta van LC koeler hebt gebruikt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Beste,

Koelpasta zat al op de koeler werd mij verteld. Ik heb wel zitten klooien met dat ding want ik kreeg hem maar niet goed dus het koelpasta is al beetje over de hele processor gegaan. De processor zelf heb ik ook schoongemaakt mij werd door die winkel verteld dat je dat gewoon met WC papier kon doen.

Mvg,
Daani
9
De oude koelpasta kan je inderdaad met een WC-papiertje of keukenrol verwijderen, voor het beter reinigen kan je ook wat wasbenzine gebruiken op een doekje.
Als koelpasta ongelijkmatig is aangebracht, kan dit een nadelig effect hebben. Zie ook dit artikel voor meer informatie.
Je kan het beste zowel de CPU als de koeler even geheel schoonmaken, vervolgens op de CPU een nieuw egaal laagje koelpasta aanbrengen.
Afbeelding De koeler (LC-CC-100) is geschikt voor meerdere sockets, hiervoor zijn er wellicht meerdere beugels voor plaatsing meegeleverd. Heb je hiervoor wel je juiste op de correcte manier geplaatst?
Als deze namelijk scheef zit of niet goed contact maakt met de CPU is dat de oorzaak van de snel stijgende temperatuur van de CPU.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Wanneer je de koeler vervangt of opnieuw plaatst altijd even de koelpasta verwijderen en opnieuw aanbrengen voor het plaatsen van de koeler.
Op de foto hierboven zie je hoe ik het op een CPU heb aangebracht, echter lijkt het op de foto dikker dan het in werkelijkheid is.
Met zo'n tube Artic Silver plaats je in het midden van de CPU zeg maar een rijstkorrel koelpasta. Met een bankpasje of iets anders kan je dan als het ware een filmlaagje pasta over de gehele CPU uitsmeren.

Edit: ik zie nu dat je het voorgaande bericht hebt verwijderd. ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Beste,

Ik kan vandaag pas de koelpasta bestellen bij paradigit. Dan komt hij morgen aan kan ik dan nog wel gewoon mijn pc gebruiken??!
Ik denk dat het bij mij zoals hierboven (die foto) is. Hoe kan ik het mooi egaal aanbrengen?! Want nu zie ik dat het moeilijker is dan ik had verwacht :O
13
Als je die koelpasta vandaag besteld zal je die wellicht niet morgen in huis hebben als je het via PostNL laat versturen. Daar is immers al sinds dinsdag een staking gaande.
Ik zou de PC zelf niet meer intensief gebruiken, oververhitting kan immers best wel schade aan de hardware toebrengen.
Nog snel een vraagje zegmaar aan de onderkant van de CPU zat al koelpasta moet ik die ook verwijderen?!
Aan de onderkant van de koeler bedoel je denk ik, ja inderdaad zowel de onderkant van de koeler als de bovenkant van de CPU geheel schoonmaken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Beste,

Ik bestel hem zeg maar zodat hij morgen bij hun in de winkel ligt. Kan ik wel gewoon gamen daar is hij nog nooit van uit gegaan.

Mvg,
Daani
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”