Plaats reactie
1
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? rond de 1200 kan hoger oplopen
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? niks
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? Gaming en school
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Gta V, League of Legends, Far cry, Witcher, Battlefield, Runescape
- Ben je van plan te gaan overklokken? nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? nee

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) heb niks moet alles hebben
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) heb niks moet alles hebben
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 1 en best heel groot

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? ja door de betrouwbaarste, beste, goedkoopste
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd? ja

aangezien ik alles erbij moet hebben zou ik het nier erg vinden als het meer zou kosten.
Laatst gewijzigd door smeder78 op 07 jun 2015 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
3
Je wil weten wat een SSD is? Dat is een ander soort harde schijf waarbij gebruik gemaakt wordt van Flashgeheugen. Deze techniek is veel sneller, maar ook duurder. Het plaatsen van een SSD levert je kortere laadtijden en daarmee een sneller reagerend systeem op ;)
Lees hier ook wat meer achtergrondinformatie over wat een SSD is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive" onclick="window.open(this.href);return false;
5
Er kan in ieder geval een cpu-koeler van af, die ligt nu 2 x in het mandje. Verder heb je het niet onaardig gedaan.

Voeding zou eventueel ook lichter kunnen, met een 500W A-merk voeding heb je ook meer dan genoeg voor dit systeem. Of ben je van plan om het systeem later uit te breiden met een tweede videokaart?
6
K1pje schreef:Er kan in ieder geval een cpu-koeler van af, die ligt nu 2 x in het mandje. Verder heb je het niet onaardig gedaan.

Voeding zou eventueel ook lichter kunnen, met een 500W A-merk voeding heb je ook meer dan genoeg voor dit systeem. Of ben je van plan om het systeem later uit te breiden met een tweede videokaart?
Nee ben niet van plan om uit te breiden, die cooler doe ik er dan vanaf.
Ben ook niet van plan systeem uit te breiden. Maakt die voeding dan veel uit?

Maar voor de rest nog tips of toevoegingen op ram misschien of zal ik hem zo bestellen (zonder die extra cooling) dan?
7
Als je niet van plan bent om hem uit te gaan breiden, dan kan je een lichtere en dus goedkopere voeding nemen. Scheelt dus gewoon geld ;)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”