Plaats reactie
1
Beste Leden ;D

Mijn moeder heeft perrongelijk haar foto's verwijderd op haar mobiel. Tenminste ze zijn niet meer aanwezig :o
Geen synchronisatie ingesteld met Google (drive) e.t.c.
De foto's staan intern, aangezien er geen SD kaart in de telefoon zit.

Geen man over boord denk je dan, je hebt tenslotte nog recovery programma's zoals Recuva.
Erg fijn dat ze de optie "USB Mass Storage" eruit hebben gesloopt :mad:
De telefoon kan nu alleen nog maar communiceren via de zogenaamde MTP protocol.
En tja, via deze protocol zien veel recovery tool(s) de telefoon niet...

Rooten schijnt een optie te zijn. Maar ben hier geen voorstander van (je gaat de telefoon overschrijven)
Dit maakt de kans op herstel kleiner.

By the way, het gaat om een Samsung S3 mini (Android)

Hopelijk heb ik genoeg info gegeven, en heeft 1 van jullie een gouden tip :good:

Alvast bedankt.
3
Goedemorgen Maxtar,

De tool ziet er goed uit. Maar gisteren al een poging ermee gedaan, je moet de telefoon eerst rooten voordat de data recovery aan de slag gaat
5

Code: Selecteer alles

This procedure will work with most devices (Samsung, LG, HTC, Motorola, Asus, etc. ) running Android versions - 2.x, 3.x, 4.0.x (Eclair, Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich). UMS (USB Mass Storage) option is not available in v4.1, 4.2 Jelly Bean.
Tja, waarom draait er nu Android versie 4.1.2 op de smartphone.
Vandaar dat de tool/instructies niet werkte.
Hij wordt nog steeds niet herkend...(omdat de protocol UMS ontbreekt)
11
Maxstar schreef:Goedemorgen,

Ik denk dat er weinig opties zijn zonder dat het toestel geroot is, dus wellicht is het rooten de enige optie om één en ander te kunnen testen.
Tja, beetje alles of niets... (je gaat toch extra schrijf acties uitvoeren op het interne opslag)
Waarom er geen simpele mogelijkheid is om via UMS te verbinden, is mijn een raadsel..
12
Goedemorgen,

Er zullen inderdaad schrijfacties worden uitgevoerd, hierbij bestaat de kans dat niet alles files hersteld kunnen worden.
Helaas zijn de mogelijkheden tot het recoveren op een "not rooted" Android systeem miniem.

Ik heb nog even wat nagezocht en wellicht kan je iets met Dumpster - https://play.google.com/store/apps/deta ... a.dumpster" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Ik heb het even uitgezocht. Maar Dumpster is vergelijkbaar met de prullenbak van Windows.
Dus achteraf installeren is mosterd na de maaltijd..
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”