Plaats reactie
1
Mijn vader heeft eergisteren een nieuwe computer gekocht met Windows Home Premium (Retail, NL) die kan zowel als 32 als 64 bit geïnstalleerd worden heb ik begrepen met dezelfde licentie-code, maar wat verder niet duidelijk is is of je na activatie nog tussen de 32 of 64 bit kan switchen, of dat je na activatie eenmaal aan de 32 of 64 bit verder vastzit.

Mijn vader wil namelijk eerst een aantal weken een dual-boot met de 32 en de 64 bit versie om te kijken of alle software en hardware die hij heeft wel compatible is, en hierna pas de definitieve installatie erop te zetten en het systeem geheel naar wens te configureren.

En de belangrijkste vraag is of je na de activatie nog tussen de 32 en 64 bit kan wisselen, stel dat er toch problemen met de 64 bit versie zijn dat altijd nog de 32 bit versie geïnstalleerd kan worden dit is namelijk wel belangrijk om te weten.

Thnx in advance. :goed:
2
Je kan de activatie van Windows tot 120 dagen max uitstellen dus in deze tijd zou je een dual-boot tussen x64 en x68 kunnen draaien.
Volgens mij is het later switchen tussen x64 en x86 ook gewoon mogelijk maar pin mij hier niet op vast want heb er verder ook geen duidelijk info over kunnen vinden.
3
Het is mogelijk om de licentie te gebruiken voor een 32 -Bit installatie en later dezelfde sleutel te gebruiken voor een 64-Bit installatie en vice versa. Het is natuurlijk wel zo dat dit op dezelfde computer moet zijn en dat dit niet oneindig vaak gedaan mag worden. Er zit een limiet aan het aantal activaties van een productsleutel.
4
Thnx voor de antwoorden en ben blij om te horen dat er later nog gewisseld kan worden tussen de 32 en 64 bit versie.
Hoe hoog is het limiet van de activaties en was dit bij eerdere versies van Windows ook al zo want Windows XP heb ik toch zeker als meer dan twintig keer geïnstalleerd op mijn computer.
Mag je ook de 32 en 64 bit versie op de computer als dual-boot blijven gebruiken of mag dit weer niet?
5
Helaas is er geen vast aantal activaties bekend dit verschilt per product en per licentievorm, het gaat met een soort van "fair use policy".
Indien er teveel activaties zijn geweest wordt deze sleutel geblokkeerd en moet u contact opnemen met de activatielijn.
Het is natuurlijk wel toegestaan om te dual booten echter bent u dan wel snel over uw activatielimiet.
6
Als ik het goed begrijp is het aantal activaties via "fair use policy" zoals u het benoemt niet te bepalen en dus ook niet maximaal waardoor het activeren helemaal niet meer mogelijk kan zijn.
Maar ik denk dat dit nooit een probleem zal zijn voor mijn vader want als het eenmaal is geïnstalleerd en naar wens is geconfigureerd dan is die computer heilig en mag er verder niets anders op worden gedaan dan waar deze voor is bestemd.

Maar dat de 32 en 64 bit versie ook naast elkaar gebruikt mogen blijven worden is erg fijn om te horen, dan kan er altijd een tweede schijf met een 64bit installatie naast gebruikt worden of een virtuele installatie.

Nog één vraagje die ik graag wilde stellen is of u voor Microsoft werkt gezien uw naam op het forum.
7
Het aantal mogelijke activeringen is niet bekend en zover ik weet is hier ook geen limiet aan gesteld toen de Product Activering is geïntroduceerd, want het was namelijk best wel een rommeltje over deze nieuwe generatie die gebruikt zou worden als een soort van kopieerbeveiliging.

Bij de eerste activering van een product wordt er een product-ID aangemaakt en hieraan wordt een hardware-ID gekoppeld wat een overzicht is van de hardware van de computer, dus de gebruikte licentie is bij de eerste activatie gelijk gekoppeld aan deze gebruikte hardware.
Zodra je deze licentie op een andere computer zou gebruiken wordt de activatie geweigerd omdat de het hardware-ID niet overeenkomt met het product-ID wat in de database van de activatie-gegevens staat opgeslagen.

Bij een defect aan de computer of een essentieel vervangen onderdeel zoals een moederbord geeft dus dezelfde problemen als Windows opnieuw geactiveerd moet worden.
Via internet is dit niet mogelijk maar alleen telefonisch met de helpdesk van Microsoft en hier heb ik zelf goede ervaringen mee en bij Microsoft zijn het geen onmensen die niet bereidwillig zijn problemen op te lossen zoals vaak wordt weerspiegeld als het om licenties en activaties gaat.

Zoals MicrosoftHelpt al aangaf in zijn post gaat het om een "fair use policy" en veel mensen denken dat zij Windows hebben gekocht wat niet het geval is maar de licentie, je hebt betaald voor de licentie en die licentie bepaald hoe je het product verder mag gebruiken maar dat is weer een heel ander verhaal.
Maar als het gaat om productactivering wordt er niet snel moeilijk gedaan ook niet als je gewoon eerlijk aangeeft dezelfde licentie op een nieuwe pc te willen gebruiken, Microsoft doet hier dus niet moeilijk over, pas als dit te vaak voor gaat komen dan wordt de activering ongeldig gemaakt.
8
Thnx voor het antwoord en sorry voor de late reactie maar door mijn stage en studie heb ik hier verder niet meer naar omgekeken.
Maar het is me nu allemaal een stuk duidelijker geworden hoe dit allemaal is geregeld en wat wel en niet mag.
:dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”