Plaats reactie
1
Aangezien ik geen hout verstand heb van computeronderdelen en ik wel graag een betaalbare game PC wil, gaarne jullie hulp. Zolang alles maar goed werkt ben ik al blij, zelf maken kan, heeft niet per se mijn voorkeur. Wil vooral gewoon gemak en iets dat goed werkt, zonder gedoe, en waarmee ik fatsoenlijk wat nieuwere games kan spelen (voor zover mogeljk met dit budget?). Onwijs bedankt voor jullie denkinspanning alvast!

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
500-700 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

Beeldscherm, overige zaken als muis heb ik wel of kan ik los makkelijk krijgen.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
Gamen, mediacenter, soms lichte bewerkingen.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Het hoeft niet top of the bill te zijn allemaal, maar wil wel zonder problemen nieuwe games als GTA5 kunnen spelen. Hoeft niet in de hoogste settings, maar ook niet in de laagste.
- Ben je van plan te gaan overklokken?

Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...)
Liever wat goedkoper en over een jaar of twee makkelijk te upgraden, dan nu al meteen high end.
2
Kan je nu wel of niet de pc zelf assembleren (in elkaar zetten)? Dat scheelt namelijk toch wel behoorlijk op het budget!

En heb je Windows nodig of niet?
3
Nee, heb ik nooit gedaan, maar het zou een optie kunnen zijn omdat ik mensen ken die dat wel kunnen. Ik kan alleen NIET bedenken wat bij elkaar past en wat niet, heb geen idee hoe je onderdelen op elkaar afstemt. Als het enkel is de onderdelen op de juiste plekken stoppen, dat zal vast wel lukken met wat hulp.
7
Te gek, thanks. Eh, heb je die tegenwoordig nog nodig bij het gamen ? :P Heb wrs wel een cd-brander nodig, die kan daar toch bij in zitten?
En nog een vraag, hoe 'goed' is zo'n pc? Hoe lang zou ie meekunnen met nieuwe spellen de komende jaren op fatsoenlijk niveau?
8
Hoe lang een pc meekan is eigenlijk niet echt te voorspellen. Ik bedenk me trouwens dat het misschien beter is om een wat krachtigere videokaart te nemen ten koste van de SSD. Een SSD draagt namelijk niet bij aan betere game-prestaties.

Dit is met een dvd-brander en een krachtigere videokaart (en dus zonder SSD):
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 49109%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;
9
Thanks. Ik zit nu vooral heel erg te twijfelen aangezien ik in de nabije toekomst ook game op PS4 (nu nog PS3) en ik dus een groot deel AAA-games daar op kan spelen.

Wat ik wel sowieso wil spelen is de 'kleinere' pc/simulatie spellen waar je echt keyboard/muis voor nodig hebt (voornaamste voorbeeld momenteel Cities Skylines). Is dat ook te spelen op een budget-pc/laptop van rond de 400-500 euro? Specs volgens steam:

RECOMMENDED:
OS: Microsoft Windows 7/8 (64-bit)
Processor: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 4 GB available space

Op basis daarvan, wat zou een betaalbare optie zijn voor laptop of gebouwde pc? Nogmaals superdank voor de hulp, hoop dat dit niet ondankbaar over komt nu ik het plan verander :)
10
Voor dat spel Cities Skylines voldoe je aan de recommended specs met de pc die ik je voorgeschoteld heb. Met een lager budget ga je daar onder zitten. De minimum specs haal je wel dan, maar het zal dan helaas al een stuk minder zijn (minder mooi vooral en mogelijk dat het minder soepel loopt).

Wat laptops betreft: je kan voor 700 euro geen fatsoenlijke gamelaptop kopen, losstaand van het feit dat een laptop altijd minder krachtig is.
12
Ik denk niet dat een R7 260 lekker gaat draaien met GTA V, zeker niet op 1080P. Met een GTX 960 ben je veel meer toekomstgericht, en hij is veel makkelijk over te klokken, en is 'ie stil. Zie ook dit: GTX 760 review. Ja, het is iets boven je budget, maar het is wel iedere cent waard. mandje. De processor is hetzelfde, verschil is dat er geen koeler bijgeleverd wordt. Vandaar dat er een aparte koeler bijzit, die beter koelt en een stuk stiller is. review.
Eventueel zou je een 500GB Seagate schijf kunenn nemen i.p.v. de 1TB, scheelt ook een tientje.

- OB1
13
Dank voor het meedenken :) in de tussentijd is me een pc aangeboden die ik voor een prikkie over kan nemen, samengesteld Door iemand die weet wat ie doet. Die ga ik maar eens proberen, hopelijk volgende week. Als het niet draait zoals ik wens meld ik me hier wellicht weer voor upgrade advies :)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”