Plaats reactie
1
Beste adviseurs,

Ik heb een Dell desktopcomputer uit 2008 met daarop de hardware als gespecificeerd in onderstaande link.
Ik wil deze computer upgraden. Ik gebruik de computer allround, zonder dat er een specifieke functie uitspringt of extra zwaar moet zijn qua hardware.
Dus mailen, dvd/tv kijken, beetje gamen, foto's bewerken, zakelijk (office).
Ik wil behouden de speakers, de dvd/blurayspeler, de kaartlezers. Muis en toetsenbord werken ook nog naar behoren. Office 2010 heb ik ook al klaar staan.
Ik twijfel aan de monitor, heb nu een 20 inch monitor.
Geheugen,processor en grafische kaart lopen achter. Voeding/koeling mogelijk ook (computer maakt redelijk veel lawaai).
Ook windows 7 of 8 moet erop (10 is nog te vroeg denk ik).
Wat kan ik voor een budget van ca 500 euro allemaal verbeteren aan mijn bestaande computer?

Met vriendelijke groet,
Jojan :bow:

http://speccy.piriform.com/results/YScg ... dm3C46wlyP" onclick="window.open(this.href);return false;
2
Hallo Jojan,

Om een goed beeld te krijgen, is het nodig om te weten welke Dell computer je nu precies hebt. Kan je het typenummer daarvan geven?

Het is namelijk zo dat Dell nog wel eens specifieke onderdelen wil gebruiken en je deze dus niet zomaar kan uitwisselen voor andere onderdelen.
3
Dag K1mpje,

Ik heb een Dell Inspiron 530 computer met een Intel Core 2 Quad-core Processor Q6600.
Is dat voldoende informatie?

Met vriendelijke groet,
Jojan
4
Ok, dan ga ik nu even terugkomen op je vragen:

Windows 10 is inderdaad nog te vroeg, die komt pas dit najaar uit (exacte datum is nog niet bekend). Windows 7 is uit de handel gehaald, dus je bent voorlopig op Windows 8.1 aangewezen. Klein lichtpuntje: je kunt het eerste jaar gratis upgraden naar Windows 10 wanneer het uitgekomen is. Dat is iets wat Microsoft al bekend heeft gemaakt.

Je hebt mazzel met je Dell computer: daar worden normale onderdelen in gebruikt, dus je kunt gemakkelijk onderdelen verwisselen. Dat betreft dus ook de ventilator die mogelijk lawaai maakt (ik kan alleen de maat daar van niet zo snel terugvinden in de handleiding). Je moederbord kan je in ieder geval zo vervangen door elk ander microATX moederbord, dus ook daar liggen geen problemen.

Ik wil je nog 1 laatste vraag stellen: welke spellen/games speel je of ben je van plan om te gaan spelen? Dat is namelijk sterk afhankelijk van wat je gaat doen betreffende de videokaart en daarbij komend de voeding.
5
Dag K1pje,

Ik speel nauwelijks spellen, gaat me vooral om websites, tv kijken en kantoorfuncties.

Met vriendelijke groet.
Jojan
6
Wat je upgrade betreft zou ik het volgende overwegen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 08051%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar zit dus bij:
- Windows 8.1
- Een rappe i3 processor van Intel
- Bijpassend micro-ATX moederbord
- Goedkoopste 1600MHz DDR3 8GB setje wat ik kon vinden op Azerty, je hebt tenslotte ook ander werkgeheugen nodig
- Een SSD

Voornamelijk die laatste gaat een wereld van verschil geven, door een SSD zal alles veel sneller! Je bemerkt misschien dat er nog wat ruimte in het budget over is, maar gezien jouw wensen lijkt het me onnodig om er meer geld tegenaan te smijten. Een i3-processor is genoeg voor jouw wensen en er vanuit gaande dat je enkel wat internet/facebookspelletjes speelt, is de ingebouwde videokaart ook voldoende. Mocht je toch nog wat meer de wens richting gamen hebben, dan kunnen we kijken om wat met het budget te gaan schuiven.
Eventueel kan je er ook nog voor kiezen om voor de zekerheid de voeding te vervangen, daar is ruimte voor in het budget. Een voeding die ouder dan 5 jaar is, begint toch enigszins te slijten. Dat hoeft niet te betekenen dat ie neervalt hoor, veel voedingen halen gewoon de 10+ jaren, maar je zou daar dus kunnen kiezen voor wat meer zekerheid.

EDIT: vergeet ook niet deze actie, scheelt toch weer een klein beetje
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 89&t=10722" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”