Plaats reactie
1
Hallo,

Ik ben zelf een leek wat betreft hardware en begrijp ook niet veel van alle termen.
Ik heb een zelf samengestelde pc (door een vriend uitgekozen) uit het jaar 2009.
Ik speel graag voornamelijk spellen die veel van mijn pc verlangen, zoals WoW en Sims
Via canyourunit kwam ik er achter dat mijn pc wel aan de minimale, maar niet meer aan de recommended voorwaarden voldeed.
Ik wil graag weten of ik beter kan upgraden (en of dat nog mogelijk is met mijn moederbord), of dat ik beter een nieuwe pc aan kan schaffen.
Bij de plaatselijke winkel hier zeiden ze gelijk een nieuwe kopen, maar ik vraag me af of ze dat deden om snel het geld binnen te halen.
Ik heb er geen duizenden euro's voor over. PC kostte me toendertijd 800 euro excl. beeldscherm.

Nu lopen mijn spellen vast vanwege allerlei soorten fouten. Ook bij het maken van fotoalbums krijg ik foutmeldingen waardoor de programma's op tilt slaan.
Ik hoop dat met een upgrade (of nieuw) ik deze fouten kan verhelpen.

Alvast bedankt voor het feit dat je mijn post wilde lezen.

Overzicht
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 32-bit SP1

Processor Intel Core 2 Quad Q9550 @ 2.83GHz 38 °C
Yorkfield 45nm Technologie

RAM 4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)

Moederbord ASUSTeK Computer INC. P5KPL-AM EPU (Socket 775) 36 °C

Grafisch SyncMaster (1920x1080@60Hz) 48 °C
512MBNVIDIA GeForce GTS 250 (ASUStek Computer Inc)

Opslag 931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA) 25 °C
2794GB Seagate ST3000DM 001-1CH166 USB Device (USB (SATA)) 30 °C

Optische schijven HL-DT-ST DVDRAM GH22LS50 ATA Device
2
Hallo lizz79 :welkom:

Ik zal trachten uit te leggen met zo weinig mogelijk moeilijke termen.

Een computer van 6 jaar is zeker een computer 'op leeftijd'. Ik denk dat het realistisch is dat een gemiddelde winkel hier niet meer mee aan de slag wil. Aangezien de nieuwe technologie intussen ver voorbij is aan je huidige hardware.
Desondanks zijn de twee games die je opnoemt niet van die mate zwaar dat de basis van je computer dat niet zou aankunnen. Specifiek in jou geval, als het gaat om The Sims 4 en de laatste versie van WoW denk ik dat een nieuwe videokaart de prestaties in die mate kan doen stijgen dat je een duidelijk verschil merkt met je huidige GTS 250. Bijvoorbeeld: http://azerty.nl/0-5829-657467/gigabyte ... c-2gd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Simpel gezegd, deze kaart is 3x zo snel als je huidige kaart, vereist dezelfde aansluitingen en verbruikt ongeveer evenveel stroom. Daarmee zou je mijns inziens nog wel even vooruit moeten kunnen. Indien je over enige tijd toch zou overstappen naar een nieuwe configuratie, dan kan deze kaart daar ook nog dienen.

Nu wat betreft die softwareproblemen. Dat is een ander verhaal. Ik vermoed zelf dat deze veroorzaakt worden door malware, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Hiervoor verwijs ik graag eerst door naar het subforum van de malware-experts. Zij onderzoeken graag je computer en kunnen aan de hand daarvan bepalen wat er juist fout gaat. Veel kans trouwens dat na een malware checkup je computer een stuk vlotter draait dan momenteel. Hier zie je hoe je daarvoor te werk moet gaan: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 206&t=3904" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot slot wil ik nog even meegeven dat je je niet moet blindstaren op resultaten van 'Can you rut it' of andere testtools. Die zijn van gerefereerd op andere configuratie-instellingen. Het is een leuke indicatie, maar wanneer 'recommended' niet gehaald wordt kan dit liggen aan onderdelen die verder voor de game van minder belang zijn. Zoals een type van dvd of blu ray speler. Terwijl de game via Steam ook gewoon via internet geïnstalleerd kan worden. Dat zijn geen indicaties die bepalen hoe een spel uiteindelijk op je computer zal werken.

Nog vragen? Laat maar horen...

Groetjes,

Dave
3
Hoi Dave,

dank je wel voor je reactie.

Ik heb mijn weg gevonden naar het andere forumonderwerp.
Ik had op internet al meer zitten zoeken naar mogelijke oplossingen vwb het sims4 probleem.
Maar daar waren zelfs reacties bij dat je beter op een Windows 64bit kon zitten. Dat zegt me nu helemaal niks.
Ik heb op het werk de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of het moeilijk was om 32 bit om te zetten naar 64 bits en daar werd me verteld dat dit niet zo 123 door een lek te doen is zonder mogelijke gevolgen.
Ik weet ook helemaal niet of dat het probleem daarmee opgelost zou zijn.
Ik ga zeker nadenken over een andere grafische kaart. Maar ik wacht nog even het andere forum af.

Nogmaals bedankt!

Lisette
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”