Gesloten
1
Hallo,

Ik heb problemen als ik wil inloggen op mijn Yahoo account op deze pc.
Met name als ik mijn mail wil ophalen.
Eerst gaat verzoek naar Yahoo normaal (soms ook niet)
Dan kan ik inloggen met mijn gegevens.
Dan zie ik aan rechterkant van de pagina dat er inderdaad emails voor mij zijn.
Klik daar vervolgens op om ze te openen, maar dan krijg ik een heel ander pagina te zien.
Een start pagina van Playdom en zoekbalk staat in plaats van dat ik bij Yahoo ben nu Trovigo.com
Heel vervelend.
Ook toen ik mij hier registreerde en de bevestiging via mijn email moest activeren, kon dat niet en heb ik dat op mijn andere pc moeten doen.

Ik heb Malwarebytes gedownload en uitgevoerd zoals beschreven op uw site en ook een RSIT.exe
Van beiden heb ik een log bestand welke ik als bijlagen (probeer :) ) bij te voegen.

Mijn antivirus programa is AVG2015

Hopelijk kunt u mij helpen

Alvast hartelijk dank
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo Dorey,

Mijn naam is Mako en ik zal je logje verder bekijken.
Binnen enkele ogenblikken zal ik een nieuwe reactie plaatsen met daarin vervolginstructies.

Tot dadelijk!
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Hoi,
  1. Je JAVA software is verouderd.
    Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

    Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.
     
    • Klik op "Gratis Java-download".
    • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
    • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
    • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
    • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
    • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
    • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
    • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
    • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
    • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      resethosts;
      iedefaults;
      autoclean;
      shortcutfix;
      {EEAB35D0-A63F-869B-11E6-A18F05227DC7};c
      C:\WINDOWS\system32\gztcv.dll
      [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
      "Wada"=-;r
      [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\opnlJbax];r
      [HKEY_LOCAL_MACHINE\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\authorizedapplications\list];r
      "C:\Program Files\mIRC\mirc.exe"=-;r
      C:\Program Files\mIRC;fs
      torpigcheck;
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
4
Hallo,

Wil het een beetje lukken met de opgegeven instructies... :?:
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
5
Hallo Mako

Dank je wel voor het reageren en fijn dat je wilt helpen.

Sorry voor mijn late reactie op jou bericht, maar had een paar dagen de griep en zodoende niet deze pc gebruikt.

--
Oude Java verwijderd en nieuwe geïnstalleerd zoals opgegeven in je bericht.
Daarna zoek.exe uitgevoerd en log sluit in hierbij als bijlage

gr.
Dorery
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo Dorery,

Bedankt voor je reactie. Veel beterschap!
  1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

    AdwCleaner uitvoeren
    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scannen.
    • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
    • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  2. Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
    • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
    • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
    • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
    • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
    • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
      • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
      • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
      • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
      • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
      • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
      • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
      • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
      • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
      • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
    Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
7
Hallo Mako

Beide programma's uitgevoerd.

Bij AdwCleaner deed pc raar.
Na het scannen van AdwCleaner op verwijderen geklikt zoals aangegeven.
Toen ging pc meteen uit en kreeg ik een raar doorlopend beeld.
Het toen computer met aan/uitknop moeten uitschakelen.

Toen ik weer had ingelogs was daar niet het logje zoals beschreven in jou bericht.

Heb 2 txt bestandjes van AdwCleaner nu gevonden in ma AdwCleaner. Allebei op de datum van de uitgevoerde scan.

Stuur deze beide bestandje maar mee

Groet,
Dorey
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo Dorey,

Probeer AdwCleaner eventueel nogmaals uit te voeren, het logje is inderdaad niet helemaal compleet. Er werden echter wel al wat zaken verwijderd, mogelijk loopt hij nu door.

Even een kleine waarschuwing tussendoor: ik zie dat je nog gebruik maakt van Windows XP... de ondersteuning voor dit besturingssysteem is al enkele maanden afgelopen waardoor je computer geen belangrijke beveiligingsupdates meer krijgt. Ik zou het je dan ook ten sterkte afraden om deze computer veel te gebruiken om op internet te surfen of belangrijke verrichtingen mee te doen. Absoluut geen internetbankieren dus! Al is daar normaal gesproken een ingebouwde beveiliging voor intussen...

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
9
Hallo Mako

Ik weet dat ik met XP niet meer moet internetbankieren.
Dat doe ik ook niet meer op deze pc/
PC is te oud om hier nog een nieuwe versie van Windows op te plaatsen.

Beide programma's uitgevoerd en van beide hier een log file als bijlage..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo Dorey,

Ook mooi zo! Wou het gewoon even meegeven ter informatie. :)

Hoe gaat het momenteel met de computer? Nog steeds last van die vervelende Trovigo?
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
11
Hallo Mako..

Dankjewel voor al je hulp ")

Ben dat irritante Trovigo kwijt!

Kan weer gewoon mijn mail- en facebook openen.

Groeten
Dorey
12
Hoi Dorey,

Fijn te horen dat Trovigo verdwenen is! :D

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Afbeelding
Tot slot nog een beetje informatief advies i.v.m. preventie. :)
Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.
Fijne dag verder, en als er nog vragen zijn hoor ik dat graag. :smileybye:

Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”