Plaats reactie
1
Hello allemaal,

Ik zit er over na te denken om zelf een Pc in elkaar te zetten. Nu heb ik al wel wat onderzoek gedaan naar onderdelen en zo. Alleen ik weet nog niet zo goed wanneer iets wel of niet bij elkaar past. Het doel is uiteindelijk om een soort mini pc te maken die we aan te tv willen hangen voor onder andere: film, series, muziek, uitzending gemist en DVD's
Nu is mij vraag of jij hier nog advies over hebt, waar moet ik opletten. Welke specificaties zijn belangrijk, wat moet juist wel of juist niet?

Aantal eisen voor deze pc: Draadloos internet, SSD, DVD/CD driver

groeten

Jannesbrnd
2
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv: games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking,..)
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
- Ben je van plan te gaan overklokken?
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Horizontale/verticale behuizing, Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, upgrademogelijkheden...)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?


Hallo Jannesbrnd96 :welkom:

Sorry voor de late reactie!!

Kan je de bovenstaande vraagjes even beantwoorden in een volgende reactie?
Op die manier kunnen we gericht naar wens een computer samenstellen.

Groetjes,

Dave
3
hooi

lijstje voor een slimpel htpc

- budget is niet erg hoog(250-300)
- geen onderdelen in huis
- hoofddoel:( film streamen/kijken/dowloaden, muziekstreamen, foto bekijken DVDdraaien)
- software zoals, spotity, popcorn time utorrent, geen bijzondere software
- nee
- liefst kleine behuizing met draadloos internet, DVD drivers (SSD, mag ook hdd zijn ivm budget)

-Draadloos toetse bord met touch pad
- windows 8
- tv dient voor beeldscherm htpc

- mag in elkaar gezet worden hoeft niet perse
- besturingssysteem wel laten installeren.

hoop dat je zo genoeg info hebt, zelf ook al onderzoek gedaan ben benieuwd wat je uitkiest en adviseert

groeten

Jannes
4
Hallo Jannes :)

Het besturingssysteem wel laten installeren, maar assemblage is niet persé nodig. Dat is nogal moelijk...
Je budget is veel te laag. Een Windows 8 licentie kost al 100 euro, assemblage + installatie ook al gauw 100 euro extra. Dan moet je nog aan de hardware beginnen en daar zit je met al je eisen ook al gauw aan minimaal 300 euro met je eisen. Dan spreek je eigenlijk van een gewone desktop computer, niet eens van een HTPC, waarvoor specifieke behuizingen en dergelijke beschikbaar zijn. Voorbeeld

Groetjes,

Dave
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”