Plaats reactie
1
Windows 7 heeft op sommige computer configuraties problemen met het opstarten van de DVD.
U krijgt dan Error code 5 in beeld, dit komt doordat de bootsector op de Windows 7 DVD niet compatible is met bepaalde computer configuraties.
Maar er is wel een oplossing voor, hieronder kunt u zien hoe we de Windows 7 DVD aanpassen met de bootimage van Windows Vista.

Heeft u geen Windows Vista DVD, dan kunt u de bootimage van Vlite gebruiken, u vindt de bootimage in de programma map van Vlite, genaamd Boot.bin.

Stap 1 - Installeren van ImgBurn.
Download het programma IMGburn en installeer het programma.
Als het programma volledig is geïnstalleerd kunt u het beste de computer even opnieuw opstarten.

Stap 2
Start na het opnieuw opstarten van de computer het programma ImgBurn en selecteer de optie "Create Image file from files / folders", zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Plaats nu de Windows Vista DVD en klik op het tabblad Advanced en daarna op het tabblad Bootable Disc, klik nu op het diskette pictogram en sla het BootImage bestand op als Vista-BootImage.ima op een plaats zodat u het snel terug kan vinden.
Afbeelding Opslaan BootImg.ima
Sla het bestand nu op als "Vista-BootImage.ima" zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Als het bestand correct is opgeslagen krijgt u de volgende melding te zien.
Afbeelding U gebruikt deze bootimage natuurlijk voor het eerste volgende brand project, dus u kiest bij de volgende melding "JA" zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Stap 3 - ImgBurn instellen.
Selecteer nu het tabblad "options" en stel imgBurn in zoals op de afbeelding hieronder.
Afbeelding Ook bij dit scherm stelt u de opties exact is zoals op de onderstaande afbeelding.
Afbeelding Ook bij dit scherm stelt u de opties exact is zoals op de onderstaande afbeelding.
Afbeelding Stap 4 - Windows 7 DVD plaatsen.
Plaats nu de Windows 7 DVD.
Open nu het tabblad "advanced" > "Restrictions" > "UDF" zoals op onderstaande afbeelding en selecteer de Windows 7 DVD.
Afbeelding Geef nu de locatie op waar het ISO bestand van Windows opgeslagen moet. Zie onderstaande afbeelding.
Afbeelding Klik nu op de knop in het rode vierkant om het ISO bestand naar de harde schijf weg te schrijven.
Afbeelding Als het ISO bestand correct is weg geschreven naar de harde schijf krijgt u de volgende melding te zien.
Afbeelding Stap 5 Nieuw ISO bestand branden.
Kies in ImgBurn nu in het menu "Mode" en kies de optie "Ex-Mode Picker", zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Kies nu de optie "Write image file to disc" zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Open nu het opgeslagen ISO bestand en klik op openen, zoals op onderstaande afbeelding.
Afbeelding Klik nu op de brand knop van ImgBurn om het nieuwe ISO bestand naar de DVD te schrijven.
Afbeelding Als het branden gereed is zult u met de nieuwe Windows 7 DVD geen "Error 5 code" meer krijgen bij het opstarten van deze DVD.
Afbeelding Vragen en problemen
Mocht u vragen hebben omtrent dit artikel of tegen problemen aanlopen dan kunt u voor hulp terecht op ons forum in de sectie Computer problemen & vragen
3
.....
Heeft u geen Windows Vista DVD, dan kunt u de bootimage van Vlite gebruiken, u vindt de bootimage in de programma map van Vlite, genaamd Boot.bin. Deze heb ik nu.

Maar waar staat de uitleg als je dus geen Vista DVD hebt?

Er moet een bijlage zijn maar die kan ik niet vinden.
5
Maxstar schreef:Hallo en welkom op het forum,

In dit topic heb ik boot.bin als bijlage toegevoegd, en heb deze ook nog even aan dit bericht toegevoegd.
Maar hoe moet je deze toevoegen als je de iso gaat maken?
7
Het lukt me niet.
Ik krijg ook andere schermen te zien dan jou voorbeeld.
Dit staat nu op de dvd:
boot\
efi\
sources\
support\
upgrade\
autorun.inf
bootmgr
setup.exe

en in boot\
en-us\
fonts\
bcd
boot.sdi
bootfix.bin
bootsect.exe
etfsboot.com
memtest.exe

moet door niet boot.ini staan?

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de stappen die ik moet dan ook met een voorbeeld te laten zien?
Ook hoop dat je dat wilt want ik wil echt op die pc van XP af.

met vriendelijk groeten,
Hans van der Kleij
Laatst gewijzigd door hvdkleij op 21 apr 2014 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
10
Beste Maxstar,
Het werkt nu wel!
Het blijkt een dvd te zijn die je niet moet laten booten maar gewoon pc opstarten en de setup draaien.

Sorry voor het misverstand en erg bedankt voor de hulp.
Hans van der Kleij
11
Dus als ik geen Vista cd heb, en alleen maar het boot.ini bestand van vLite; gewoon stappen 1 en 2 overslaan en boot.ini gebruiken in plaats van het .ima bestand?
13
Beste Maxstar,

Ik heb ook het code 5 probleem maar het lukt me niet om een win7-code5 ISO te branden.
Imgburn wil er steeds een BIN-file van maken en zegt: Due to the current "Data Type"setting this image should not en cannot be saved using the "ISO" file extension. I will save the image using the "BIN"extension.
Ik begrijp niet waarom.
Zowel met een Vista-cd als met de Boot.bin wil hij geen ISO branden.
Ik gebruik de laatste versie van Imgburn.
Kan je mij aangeven wat ik fout doe?

Bij voorbaat hartelijk dank.

Gerard
14
Hallo en welkom op het forum,

In principe zou het niet heel veel moeten uitmaken dat ImgBurn het opslaat als een *.BIN bestand, deze kan je vervolgens ook met het zelfde programma op een DVD branden.
ISO is eigenlijk een beetje het standaard formaat om te gebruiken, echter zou dit met een BIN bestand in dit geval ook gewoon moeten lukken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”