Plaats reactie
1
Hallo :-)

Ik zit met een probleempje... ;(
Ik heb op mijn pc (windows 7) een programma om mijn USB-stick te versleutelen,
nl. Bitlocker.
Maar tijdens het versleutelen van mijn USB-stick is mijn pc vastgelopen en nu kan ik
met mijn stick niets meer doen...
Als ik naar eigenschappen ga, komt er op dat er 0 byte beschikbaar is, en er staat ook
'het ontsleutelen is onderbroken'.
Kan er mij iemand helpen om dit probleem op te lossen? :-)

Evy
2
Ik ga je probleem even zelf even nadoen en kijken of ik de data kan herstellen.

Geef me even de tijd en dan kom ik er op terug!
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
3
Even een kort vraagje?

Is je computer vastgelopen tijdens het versleutelen of het ontsleutelen?
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
5
OK, ik heb je fout niet weten te reproduceren, maar we gaan gewoon even kijken.

Ik gebruik een Engelse versie van Windows, dus het kan zijn dat sommige dingen bij jou anders heten.

Stop je usbstick in zijn poort en klik eventuele meldingen weg.
Ga naar start => Configuratie scherm => Systeem en veiligheid (System and security) => Bitlocker schijf? encryptie (Bitlocker Drive Encryption)

Je krijgt nu een scherm waarin alle drives zichtbaar zijn.

Kies hier bij je usbstick=> ontsleutel drive (Unlock Drive)
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
6
Ik krijg juist een scherm te zien waarbij er staat dat 'het ontsleutelen onderbroken is'...
Ik kan nergens kiezen om verder te ontsleutelen of om opnieuw te beginnen... :s
En ik kan ook nergens op klikken... :/
7
Heb je al geprobeerd opnieuw op te starten terwijl je de usbstick in de usbpoort laat?
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
9
Ok,

Nog 1 laatste vraagje.

Was je je USB stick voor de eerste keer aan het versleutelen? (Dus tijdens het voor het eerst versleutelen van je stick ging het fout)

Of had je de stick al een tijdje versleuteld gebruikt?

Het gaat hierom.

Als je je stick voor de eerste keer versleuteld, wordt de bestandsformaat van je stick compleet veranderd. (als het ware opnieuw geformatteerd). Als tijdens dat 'formatteren' wat fout gaat is er maar een klein gedeelte versleuteld, maar je stick wordt als volledig versleuteld gezien.
Hier gaat het echter fout. Windows 7 ziet dat de stick versleuteld is en start bitlocker. Bitlocker ziet dat er wat fout is en kan er niks mee.

Edit:

Sorry, ik zit volledig verkeerd te denken. :-[
Je had de stick al in gebruik en het was fout gegaan tijdens het ontsleutelen....

Wat waarschijnlijk is gebeurd is dat tijdens de crash het bestandsstructuur van de stick is beschadigd. Jammer genoeg is door de opbouw van de encryptie het niet mogelijk dit te herstellen. Van een standaard filesysteem is de indeling bekend (FAT32, NTFS), bij een encrypted filesysteem in principe niet (de indeling wordt bepaald door logaritmes). Die onbekende indeling zorgt er deels voor dat niemand jouw stickje zomaar kan uitlezen.

Hiermee komt ook meteen een nadeel naar boven. Is het filesysteem beschadigd ben je al je gegevens kwijt....

Tenzij je hem heel toevallig definitief aan het ontsleutelen was (dus bitlocker uitzetten), dan zouden we heeeeeel misschien een gedeelte kunnen redden.

Ook hier weer, zorg altijd voor een backup van je bestanden.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
10
Ok, bedankt voor je hulp. :-)
Jammer genoeg kan ik niets meer doen met de stick, maar hij is nog in garantie...

We gaan het probleem in de winkel uitleggen en hopelijk krijg ik dan een andere :-)
Toch bedankt voor de moeite!

Evy
11
Als je de stick opnieuw formatteert kan je hem gewoon gebruiken hoor, fysiek is er niks mis mee.

Onder je verkenner even aanklikken met de rechter muisknop en formatteren kiezen.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
12
Heb ik al geprobeerd, maar die reageert niet als ik zeg dat er moet geformateerd worden... :/
Gewoon een nieuwe dus :p
14
Forza schreef:Je kan de schijf beter formatteren met een programma zoals Easeus, want hiermee gaat het wel lukken.
http://download.cnet.com/Easeus-Partiti" onclick="window.open(this.href);return false; ... 63346.html
Waarom een heel schijf beheer programma als het ook simpeler kan?

Gebruik gewoon de HP USB Disk Storage Format Tool en je kan de USB-stick gewoon weer gebruiken.
http://www.softpedia.com/get/System/Har ... Tool.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”