Plaats reactie
1
Hallo Mako,

Mijn virusscanner van AVG was verlopen en ik heb daarom mijn broer gevraagd of hij een update hiervan kon installeren. Hij heeft inmiddels een nieuwe virusscanner op mijn PC geïnstalleerd (Avast?), maar je raadt het al...Allemaal weer advertenties en vervelende pop-ups van websites. En mijn PC is er ook ontzettend traag van geworden. Ik baal hier ontzettend van, want het was immers net allemaal weer in orde dankzij jou! Zou je mij opnieuw willen helpen?

Alvast hartelijk dank!

Monique
Moderatorbericht: Bericht afgesplitst van dit onderwerp
2
Hallo Monique,

Spijtige zaak te moeten vernemen dat je computer opnieuw wat adware te pakken heeft gekregen ;(.
Ik wil je gerust opnieuw helpen deze van je computer te verwijderen, al heb ik voor de duidelijkheid hier even een nieuw topic van gemaakt. Op die manier blijft het voor iedereen mooi overzichtelijk.

Kan je volgende scan eens uitvoeren aub? Zo kan ik me een beeld vormen wat er verantwoordelijk is voor deze problemen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    drivers-services-list;
    torpigcheck;
    fakechrprofiles;
    hostslook;
    emptyfolderscheck;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Veel succes!
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Hallo Mako,

Heel fijn dat je me nogmaals wilt helpen! Het is helaas nog veel erger dan de vorige keer :-[ Constant advertenties! en een hele trage PC. In de bijlage het logje van zoek.exe. Ik heb het programma niet als administrator uit kunnen voeren, dit werkte helaas niet. Ik had alleen de optie, als Sandbox openen? En dit werkte niet. Daarom heb ik een gewone scan gedaan, zie bijlage voor het resultaat.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Goedenavond Monique,

Ai ai... ik heb zelden meer rommel gezien dan dit :-[. Wat is er in de tussentijd met deze computer gebeurd?! :eek:

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Download Zoekscript.txt uit de bijlage naar de locatie waar ook Zoek.exe aanwezig is. (Zoek.exe en Zoekscript.txt moeten op dezelfde locatie staan)
  • Dubbelklik op "Zoek.exe" om de tool te starten, wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Vervolgens verschijnt er een scherm met de vraag "Are you sure you want to run these commands?" klik hier op "Yes" om door te gaan. Afbeelding
  • Zoek.exe start nu vanzelf op en wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
5
Hallo Mako,

Ik heb wel een vermoeden van wat er gebeurd is. Mijn broer heeft zoals gezegd een nieuwe virusscanner geïnstalleerd en volgens mij is dit niet helemaal gegaan op de officiële manier zoals zou moeten. Ik was er zelf niet bij helaas en ik baal er ook gigantisch van, omdat ik alles net op orde had. Ik vind de virusscanner die hij erop gezet heeft overigens ook niet erg handig, dus als je me hier ook nog advies over zou kunnen geven wat een goede is dan houd ik me aanbevolen.

In de bijlage het nieuwe logje.

Nogmaals heel erg bedankt dat je me wilt helpen.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi Monique,

Momenteel maak je inderdaad gebruik van Avast antivirus. Als dat voor jou goed is kunnen we op het einde van de behandeling eventueel de alternatieven overlopen.
  1. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

    AdwCleaner uitvoeren
    • Sluit alle openstaande vensters.
    • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik vervolgens op de knop Scannen.
    • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
    • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
    • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
    • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe Afbeelding nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
    • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

      Code: Selecteer alles

      C:\Users\User\Desktop\AnyProtect.lnk;f
      C:\Program Files (x86)\AnyProtectEx;fs
      C:\Users\User\Desktop\Continue installation .lnk;f
      autoclean;
      
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
    • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Met plezier hoor! :)
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
7
Dag Mako,

Allereerst wens ik je een heel gelukkig 2015!

Hierbij het logje van de ADw Cleaner en wederom van zoek.exe. Het gaat al een stuk beter met de PC gelukkig :-)

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Goedenavond Monique,

Bedankt voor het AdwCleaner logje. Het lijkt er echter op dat je voor Zoek.exe opnieuw het zoekscript.txt hebt gebruikt i.p.v. de laatste opgegeven code.
Zoek.exe v5.0.0.0 Updated 31-12-2014
Tool run by User on vr 02-01-2015 at 14:22:00,41.
Microsoft Windows 7 Home Premium 6.1.7601 Service Pack 1 x64
Running in: Normal Mode Internet Access Detected
Launched: C:\Users\User\Desktop\zoek.exe.com [Scan all users] [Script inserted]
Script used: C:\Users\User\Downloads\zoekscript.txt
Kan je dus nog even stap twee uit het vorige bericht herhalen aub? ;)

Eveneens mijn beste wensen voor 2015!
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
9
Hallo Mako,

Dan is er blijkbaar iets misgegaan. Hierbij het nieuwe logje van zoek. exe.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hoi,

Er is inderdaad iets fout gegaan (ditmaal althans zeker): zo'n 90% van de inhoud van het logje ontbreekt. :neu:
Vermoedelijk komt dit omdat je Zoek.exe ditmaal niet vanaf je bureaublad hebt uitgevoerd. Let er op dat wanneer je Zoek.zip download je dit eerst dient uit te pakken d.m.v. de rechter muisknop alvorens je Zoek.exe start. Zoek.exe dient dus letterlijk/effectief op je bureaublad te staan.
Launched: C:\Users\User\AppData\Local\Temp\Temp1_zoek.exe(2).zip\zoek.exe.com
Kan je nogmaals proberen a.u.b.? :)

Groet,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
11
Hallo Mako,

Oeps, dat klopt inderdaad ik had hem vanuit de verkenner gestart. Hierbij het juiste logje.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hoi,

Dit is inderdaad het goede logje :goed:
Hoe gaat het momenteel al met de problemen?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het Afbeeldingicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het Afbeelding icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
13
Hallo Mako,

Ik heb ZHPDiag uitgevoerd. Zie het bijgevoegde logje voor het resultaat.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Hallo Monique,

Ziet er vrij goed uit, hier en daar nog een kleinigheidje.
Hoe gaat het momenteel met de computer?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Associations] Application: Modified  =>Hijacker.Application
[HKCU\Software\SearchProtectWS]  =>PUP.SearchProtect
[HKCU\Software\Super Optimizer]  =>PUP.SuperOptimizer
[HKLM\Software\Wow6432Node\21b053d7-d38e-f16b-c569-3b0db09059b2]  =>PUP.CrossRider
shortcutfix
emptytemp
emptyflash
ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.
 
  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
15
Hallo Mako,

Het gaat al een stuk beter, dank je wel! Ik heb alleen de indruk dat het nog wat lang duurt met het opstarten van de PC, maar wellicht is dit verholpen na de laatste scan? Zie bijlage.

Ik zal mijn java ook updaten, dat is inderdaad al lang geleden en heb ik niet gedaan i.v.m. de software van mijn werk (telewerkomgeving) op de een of andere manier conflicteerde dit met elkaar, maar naar wat ik begreep is dit inmiddels verholpen dus zou het ook met de nieuwste versie van Java moeten werken. Zeker als dit mij adaware bespaart is het wel handig om te updaten.

Monique
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”