Plaats reactie
4
Naar mijn mening zou home premium of proffessional dan geschikt zijn, alleen als je gebruik wilt maken van VHD, bitlocker, applocker dan zal je Ultimate moeten over wegen.

En als je voor de professional kiest kan je beter €10,00 extra uitgeven voor de Ultimate, want tussen deze twee is het prijs verschil niet zo groot.

Maar dan moet je ook nog overwegen of je voor de 32 of de 64 bit versie gaat.?

Home Premium
  • Upgrade € 119,99
    Volledig € 199,99
Professional
  • Upgrade € 285,00
    Volledig € 309,00
Ultimate
  • Upgrade € 299,00
    Volledig € 319,00
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Volgens mij zijn die prijzen nog niet bekend in euro's, nu is er alleen nog een OEM van Vista met een Windows 7 voucher.

Dollar prijzen.

Windows 7 Home Premium OEM: 99,99 dollar (tegenover 199,99 dollar voor retailversie)
Windows 7 Professional OEM: 134,99 dollar (tegenover 299,99 dollar voor retailversie)
Windows 7 Ultimate OEM: 174,99 dollar (tegenover 319,99 dollar voor retailversie)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Een OEM versie is bedoeld voor installatie op nieuwe PC systemen en notebooks en mag dus alleen verkocht worden in combinatie met een PC of notebook (compleet of in onderdelen).
Alleen mag deze versie alleen verkocht worden i.c.m een compleet systeem.

Licentievormen

12 oktober 2009 vinden leveringen plaats aan system builders.
vanaf 22 oktober 2009 kunt u Windows 7 OEM geleverd krijgen bij een systeem

Opmerkingen bij de losse verkoop van Windows OEM-versies
Bij de aanschaf en aanwending van een Microsoft OEM besturingssysteem (wij leveren de zgn systembuilderpack) bent u gehouden de OEM licentie van Mircosoft na te leven.

Zo is het o.a. niet toegestaan de aangeschafte software licentie los verder te verkopen en is de software licentie slecht geldig op het te creëren systeem (na het activeren van de licentie is de licentie gekoppeld aan het systeem). U dient bij de openen van gesealde systembuilderpack en aanwenden van deze licentie zelf de systembuilder te zijn. (definitie systembuilder volgens orriginele Engelse licentie: "System builder" means an original equipment manufacturer, or an assembler, reassembler, or installer of software on computer systems). De system builder hoeft niet persee bedrijfsmatig te opereren en kan dus ook een "doe-het-zelver" zijn. Een verdere bepaling van de licentie is dat de systembuilder een bepaalde mate van ondersteuning dient te bieden aan de eindgebruiker. Een "doe-het-zelvende" system builder welke een systeem creëert voor eigen gebruik is dus tevens de eindgebruiker. Meer informatie kunt u lezen op de site van Microsoft.
http://www.microsoft.com/netherlands/pa ... k/faq.aspx

Hoe zit het met losse verkoop van Windows OEM? Windows OEM software voor system builders is verpakt in zogenaamde Microsoft OEM Distribution Packs (1, 3 of 30 pack). Dit is een bruine gesloten doos die is voorzien van etiketten met aan de zijkant de systembuilderovereenkomst. In deze doos zitten 1, 3 of 30 individuele softwarepakketten.

Systembuildersovereenkomst PDF

Als het pack wordt geopend, mogen de ingesloten individuele softwarepakketten alleen worden geleverd in combinatie met een volledig gebruiksgereed computersysteem, en moeten zij vooraf worden geïnstalleerd. Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd. OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Dan geeft informatique toch verkeerde informatie
want ik lees toch echt:
Niemand houdt van wachten, dus willen we allemaal dat onze pc's goed presteren. we hebben geprobeerd een aantal manieren te vinden om de prestaties van pc's met Windows 7 te verbeteren. We hebben het besturingssysteem zo ontworpen dat het sneller reageert en eenvoudiger in gebruik is.

Ontwikkeld voor mensen die alles willen
Windows 7 Ultimate biedt u alles wat Home Premium en Professional bieden, plus extra beveiligingsfuncties en de flexibiliteit om in meerdere talen te werken. Maak een thuisnetwerk en deel al uw favoriete foto's, video's en muziek. U kunt zelfs gratis televisieprogramma's bekijken, waar en wanneer u maar wilt.


Wat betekent "BOX"
Een BOX versie is bestemd voor particulieren en bedrijven die zelf een nieuw systeem bouwen of een bestaand systeem upgraden met nieuwe hardware. Het upgraden van een oudere Windows versie is niet mogelijk, er kan uitsluitend een volledig nieuwe installatie worden uitgevoerd. Bij het openen van de verpakking kan dient u akkoord te gaan met de licentievoorwaarden en verklaart u een systeembouwer te zijn. U krijgt geen software ondersteuning van Informatique of van Microsoft, omdat wij ervan uitgaan dat u zelf over de juiste kennis beschikt.
En ik bouw toch mijn eigen systeem ( of heb ik al gebouwd )

Ik kocht mijn vorige windhoos versie ook gewoon OEM ( XP Professional )
//Hans O0
Van der Toorn Internetdiensten
10
Inderdaad klopt de informatie niet wat Informatique aangeeft.

Maar over de verschillende licentie voorwaarden is er altijd al veel onduidelijkheid geweest, maar volgens Microsoft zit het zo in elkaar.

OEM, OEM box, DSP, Retail wat mag wel en niet.

Microsoft Info:
Als het pack wordt geopend, mogen de ingesloten individuele softwarepakketten alleen worden geleverd in combinatie met een volledig gebruiksgereed computersysteem, en moeten zij vooraf worden geïnstalleerd.

Voor de nieuwe packs (1, 3 en 30) geldt, dat zij - mits ongeopend - afzonderlijk aan een andere systeembouwer mogen worden geleverd, zonder dat tegelijk hardware behoeft te worden geleverd. Zij mogen niet aan klanten worden geleverd.

OEM software blijft onlosmakelijk verbonden met het systeem waarop het is geïnstalleerd
Een OEM en OEM box versie mag dus alleen aan resellers zoals "dealers" en "wederverkopers" geleverd worden en niet aan particuliere "klanten".
Dit heeft te maken met het feit dat een reseller deze versie in combinatie met een systeem moet verkopen en vooraf ook moet installeren, deze versie blijft dan ook onlosmakelijk verbonden met de gebruikte configuratie "hardware"

Bij OEM box is er wel een afwijkende bepaling.
Namelijk bij vervanging van de essentiele onderdelen zoals, Moederbord, CPU, geheugen, hardeschijf, Videokaart mag deze versie wel verkocht worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
wow wat een verhaal, ik wist niet eens dat er zoveel verschillende versies waren?

Ik was ook van plan om een OEM home premium te kopen, maar dit mag dus niet, maar als het toch gebeurd dan kraait er toch geen haan naar, en is de winkel toch in de fout en kan de klant kan hier toch niets aan doen.

Mijn XP home is ook een oem en heb ik ook los gekocht.
14
Dus je kan echt geen gelazer krijgen als je de home (oem) los koopt, ik wacht nog wel even want het schijnt dat je de echte niet over de RC1 versie kan zetten, dus als ik toe ben aan een formatje dan koop ik hem wel denk.
15
Maxstar schreef:En de meeste PC-winkels kijken hier niet eens naar, en worden de OEM versies gewoon los verkocht. ;)
Nee idd er worden nog steeds OEM licenties los verkocht, terwijl een OEM licentie alleen met computer verkocht mag / moet worden.
De klant mag deze zelfs niet eens zelf installeren, dit dient te gebeuren door de "System Builder" en natuurlijk ook de activatie die daar op aansluit.

Als je kijkt naar menig "distributeur" dan hebben zij geen enkele kennis met betrekking tot licentie vormen.

Laatst stond er een heel artikel op nu.nl
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”