Plaats reactie
1
Hallo,

Ik twijfel enorm tussen wat modellen, en ik heb er niet genoeg verstand van om de knoop door te hakken..
Het gaat dan om de HP Pavilion 17-f050nd en de MSI GP70 2PE-257nl
<klik hier voor de vergelijking>

De specs verschillen wat, maar ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is. Cijfertjes zeggen ook niet altijd alles. Zeker als ik naar mijn oude/huidige laptop kijk/
Momenteel heb ik een Acer aspire 7720 uit 2008, en van begin af werkt deze niet helemaal lekker, ondanks (destijds) leuke specs.
Nu is hij ontzettend traag, en loopt om het minste geringste warm. (hij schakelt zichzelf uit bij een Youtube filmpje!) Vandaar dat ik hem wil vervangen en beslist geen Acer wil. Ik wil een degelijke computer die toch langer dan 5 jaar wil werken.
Een laptop gebruik ik voor Office, Photoshop en beetje gamen (niet hardcore hoor).

De verschillen:

CPU
HP : i7-4510u 2GHz / MSI : i5-4210h 2.9 GHz
HP lijkt te winnen met de i7, maar volgens CPUboss is het niet veel verschil (No winner declared, Too close to call)
<klik hier voor de vergelijking>
Als ik naar onder scroll op CPUboss, dan lijkt de i5 toch qua performance wat beter te scoren.

Dan het geheugen,
3HP : 12 Gb / MSI : 8 Gb
Daar wint de HP met 4 gig. Is dit aanzienlijk? De HP heeft een max van 12 gig, en de msi kan nog eens 8 gig erbij.. Maar ik weet niet of ik ooit ga uitbreiden.

Hardeschijf
HP : 1Tb-5400rpm(hybrid met 8 gig ssd) / MSI : 750Gb-7500rpm
250 gig meer bij de HP is leuk, maar 7500rpm is toch sneller. Hybrid sdd dat soort dingen weet ik niets van. Wint de HP hiermee?

Ik weet wat van computers, maar niet genoeg. Ik hoop dat iemand met me mee wil denken..
Alvast bedankt!
2
Beste pat1984v,

Ik kan nu al zeggen dat HP uit den boze is ondanks de goede prestatie.
Tenzij er overal een fout is vermeld vraag ik me af hoe het mogelijk is om 100 Mbps netwerkkaart te laten plaatsen terwijl de norm tegenwoordig 1 Gbps is.
Ik dacht eerst dat er een druk fout is doch elders gaan kijken en vermelden eveneens 100 Mbps.

Wat betreft snelheid harddisk:
Een snelle harddisk is beter maar verbruikt ook meer elektriciteit en dus gaan de batterij minder lang mee.

Verschil tussen i5 en i7 zit niet alleen in de kloksnelheid maar ook onbaord videokaart en dat is zuiniger dan aparte videokaart dat pas in werking komt al er mee videokaart capaciteit nodig is.

Bovendien zit in HP slechts 4 cell batterij terwijl de ander 6 cell heeft.
Hoe hoger de cell waarde hoe langer je met de batterij kan werken. (maximaal 9 cell)

CPUboss klopt meestal niet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”