Plaats reactie
16
Demo product – Getest: 100% goed – Videokaart wordt kaal geleverd in OEM verpakking (Demo)

Dus een Demo product heeft in Azerty's winkel gestaan, maar is getest en zal niet in de originele verpakking verstuurd worden.

Medion.. Tja die hebben wel vaker zeer sterk lijkende aanbiedingen. Maar ook altijd addertjes waar je vroeg of laat achter komt. Doe daarbij een zeer slechte after-service.
Ze gaan vaak erg gewiekst te werk, waardoor het bijna onmogelijk is de 'addertjes' nog te vinden, maar ze zijn er wel degelijk. Enkele voorbeelden bij deze specifieke aanbieding:
- Een GTX 760 model is nooit origineel verschenen in 1,5Gb uitvoering. Je kan je dan afvragen of het een herwerkte versie is door Medion met minder geheugen of een deel van het typenummer waar het gaat om een heel andere chip dan de GTX 760 die Nvidia heeft ontworpen?
- Er wordt met geen woord gesproken over het type voeding en vermogen. Het zou echt vervelend zijn als je wil upgraden met bijvoorbeeld SSD in de toekomst en er te weinig vermogen voor handen is.
- Hetzelfde over de vrije aansluitingen op het moederbord of uitbreidingsopties.
- Meermaals heb ik al gezien dat Medion's kasten geen standaard ATX zijn, ook daarover wordt niet gesproken. Zo zou het dus kunnen dat bepaalde hardware (moederborden, videokaarten, koelers, voedingen) niet passen als je ze wil vervangen door betere modellen in de toekomst.

Kortom, zeker als gamer zou ik me zorgen maken bij die herwerkte videokaart versie. Het is goed mogelijk dat je een hele tijd tevreden bent van de computer en het daardoor op dit moment een goede koop is. Toekomstgericht zou ik er zeker nog eens goed over nadenken.
18
Is de price-performance van een intel core i5 goed genoeg ten opzichte van de processor die nu in deblijst staat? of is een duurdere amd processor beter?
20
Intel i5 is beter, maar ook veel duurder.

Het nieuwe winkelmandje is op zich goed. Het geheugen kan een probleem vormen. In theorie is het compatibel, maar veel gebruikers van combinatie AMD + Crucial Ballistix klagen dat er zich nietszeggende fouten voordoen. Het valt niet echt hard te maken, maar bij AMD zou ik dan op zeker spelen en kiezen voor een Kingston ValueRam of Corsair Vegeance.

Hou er trouwens rekening mee dat het gekozen toetsenbord niet leverbaar is.
24
Ik zou die BenQ niet nemen, van een IPS paneel heb je veel meer plezier, net zoals een HD7950.
En klinkt gek, maar als je bang voor buck wil, ga voor de Pentium G3528 en overclock die. Performance die over de i3 4130 gaat (die weer sneller is dan de X4 760K.). Ook een andere voeding gekozen en een gewone HDD gekozen, je kan beter later een volwaardige SSD nemen, met meer snelheid.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelman ... 49374%5D=1" onclick="window.open(this.href);return false;
25
de amd processor uit mijn laatste winkelmandje is toch wel beter dan die intel? verder ga ik de pc aansluiten op mijn tv en daarom heb ik de goedkoopste monitor gekozen. ik denk dat ik toch bij mijn keuze blijf, alleen neem ik misschien wel de sapphire. toch bedankt voor de info
26
Mja als je gaat overklokken, maar dat is nog wel een ander verhaal. Je moet dan een aangepaste koeling, geheugen, moederbord, kast hebben om dat een beetje deftig te kunnen doen. En ja, al die zaken maken het totaalbedrag weer ruimer en daar wringt het schoentje nu al grotendeels. Bovendien blijft de vraag of je daadwerkelijk winst boekt ten opzichte van de huidige keuze, zeker ook omdat de gekozen AMD cpu vier cores heeft. Bovendien kan die zelf ook makkelijk wat bij-overklokt worden.

Keuze van de voeding begrijp ik niet echt. Minder vermogen en niet modulair. Seasonic vs. Corsair zit ongeveer op dezelfde kwaliteit.

Het is zo jammer om nu nog een computer te bouwen zonder SSD. SSHD is daarvoor een ideale tussenstap om enerzijds schijfruimte te behouden en anderzijds toch behoorlijke snelheid te hebben.
29
Dat is mogelijk, geen probleem. :) Op grote tv is het beeld meestel wat 'vaag' niet geschikt voor tekst. Voor video's bekijken of games spelen heb je daarvan geen last.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”