Plaats reactie
1
Het ziet er naar uit dat ik onkosten aan huidige laptop moet gaan maken.
Ik heb opstartproblemen - in veilige modus lukt het nog.

Ik overwoog al de aanschaf van een nieuwe cq reserve laptop.

Wat ik heb:

Asus K53S en wat mij. betreft heb ik iets van: doe maar dezelfde maar wellicht kan het beter?
Aluminium behuizing zou ik graag weer willen.

Ik sta open voor tips en goede raad.
2
Hallo Mieke :)

Wat met het budget? Als je dat niet opgeeft is er nl. veel keuze.
Waar voor gebruik je hem het meest?

Wat de oude laptop betreft, maak zeker een backup van je gegevens.
Welke fout krijg je bij het opstarten?

Groetjes,

Dave
3
Ik denk dat mijn huidige laptop (Asus k535SJ)eschaft april 2011 en veel gebruikt, aardig in de buurt van deze komt:
http://www.technoish.com/827/asus-k53sv-review/

Minder wil ik niet. Ik heb een snelle internetverbinding; surf heel veel, speel niet echt spelletjes.

Backup valt niet t.e maken noch bij een restore punt te komen.

Aan mijn probleem wordt gewerkt onder Malware en Virus problemen; ik heb nog hoop.

Waar ik van baal is dat ik geen reserves in huis heb. Ik zie me morgen om een voorbeeld te geven
nog niet in de veilige modus naar internetbankieren gaan, wel naar de bank waar ik een computer
mag gebruiken.

Budget: zoveel als nodig maar niet extreem.
4
Hallo Mieke :)

Ik zie dat abbs je computer nog in behandeling heeft. Inderdaad nog even wachten met aankoop dan en kijken wat daaruit komt. Mogelijk heb je ook een tablet/smartphone of iets in die richting? Er zijn tal van apps (per bank) die het op gebruikersvriendelijke manier mogelijk maken om je bankzaken te regelen. Niet het meest ideale, maar als 'backup' voor wanneer je computer er uit ligt, toch een mogelijkheid?

Nu goed over tot advies van de laptop. Dit lijkt me een heel fijn alternatief:
http://www.komplett.nl/product/zkb-02pc ... tails.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Check ook:
http://nl.hardware.info/reviews/5569/4/ ... -15-p035nd" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze laptop is op alle gebieden sneller als je voorgaande. Mijn reden tot advies van een model als dit is de SSHD. Dat is een hybride harde schijf die een supersnelle SSD combineert met een harde schijf. Dat geeft toch echt een voelbaar verschil bij algemene werking van de computer. Het is helaas geen aluminium behuizing, maar de review zegt dat het aan stevigheid niet ontbreekt.

Groetjes,

Dave
5
Hallo Dave,

dank je wel voor je advies. Ik heb eventjes snel gekeken, nog geen studie gemaakt.

Voor Asus had ik Medion waar ik me verder niet over uit wil laten. Hoe is het met de service
van HP als het nodig zou zijn? Ik ben hier onbekend mee - heb 2 HP printers gehad en ben op Canon
overgestapt.

Nee, ik heb verder niets vwb internetbankieren. Prepaid mobiele telefoon voor het geval van een
lekke band oid, staat altijd uit. 3 huistelefoons met snoer en dit is het,
Mieke
6
Ik heb met heel veel merken ervaring. Wat HP betreft voor garantie zijn ze echt wel oké. Nu de afhandeling voor jou zal normaliter altijd via de webshop gaan, dus dan maakt het merk op zich weinig uit. In tegenstelling tot printers zijn de laptops toch nog een ander verhaal denk ik. HP is hun printerlijnen als grootste op de markt een aantal keren in negatief daglicht gezet door de media. Maar Canon, Brother, Samsung,... zijn volgens mij geen haar beter op consumentenvlak. Dat Medion een geval apart is, zal ik je niet moeten vertellen. Dat bedrijf maakt eigen varianten op bepaalde stukken van hardware. Dat doen ze zichtbaar in hun laptops waardoor je als gebruiker soms met sterk verouderde software moet werken om oude toestellen toch nog werkend te krijgen. Daarin zit nog geen verandering, Bovendien is de directe support niet om over naar huis te schrijven. Medion heeft daar sinds kort 'Lenovo' bijgenomen, met die lijn laptops gebruiken ze, net als frequentere merken standaard hardware. Op zich fijne toestellen, maar de support is nog steeds niet wat het zou moeten zijn.

Maar goed dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en hoe ik aankijk tegen verschillende merken op de markt.
7
Ik heb enkel met Medion support te maken gehad. Ik probeer zoveel mogelijk in de toekomst te kijken en niet terug.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”