Plaats reactie
1
Wat is het simpelste prg. om tig bestanden in 1 keer te renamen, er zijn div progr. maar de een is nog ingewikkelder dan de andere.
Dus bv test1.jpg en test2.jpg t/m test100.jpg naar test 000.jpg t/m test 100.jpg
2
Gaat het alleen om afbeeldingen of ook nog andere bestanden?
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
4
Ok, ik heb daar een leuk programma'tje voor.
Geef me even tot morgen en dan staat er een beschrijving online ;).
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
5
Download het volgende programma: ReNamer Afbeelding Open de map met de files die je wilt aanpassen en sleep de bestanden in het onderste veld.
In mijn geval een lading foto's, maar dit werkt ook met andere bestanden. Afbeelding Om alles te renamen moet je een aantal rules invoeren, zodat het programma weet wat hij moet aanpassen.
Ik wil de originele naam verwijderden.
De naam van de band als bestandsnaam (zijn concertfoto's ;))
En als laatste wil ik een volgnummer.

Dat zijn dus 3 rules, we gaan aan de slag!
Als je op 'Click here to add a rule' klikt krijg je het volgende scherm. Afbeelding Hier stel je de eerste rule in. Kies delete en stel daar je voorwaarden in.
Ik wil de hele naam verwijderen, dus ik kies vanaf position 1 en Til the end.
Mocht je bv de eerste 3 letter willen verwijderen kies je position 1 en zet je Count op 3.
Klik nu op Add rule.
Je krijgt een foutmelding en dat klopt ook, want je bestanden hebben nu geen naam ;) Afbeelding Klik de foutmelding weg.

2e rule.
Ik wil dat alle bestanden de bandnaam krijgen. in dit geval 11th Hour.
Hiervoor kies ik insert en voer ik de bandnaam in. De rest van de instellingen staan goed. Afbeelding Ook hier krijg je weer een foutmelding, want alle bestanden hebben de zelfde naam.

3e rule
Ik wil alle bestanden een volgnummer geven.
Hievoor kies ik serialize. Ik wil dat het volgnummer achter de bestandsnaam kom, dus ik selecteer 'Suffix'. Met Prefix komt het volgnummer voor de bestandsnaam. Afbeelding Je ziet, alles heeft nu een nieuw naampje. Klik op rename en je bent klaar! Afbeelding Afbeelding Small note:
Bij mij zijn de bestandsnamen een beetje door elkaar gehusseld, dit kwam door het 3 keer renamen van de bestanden voor het maken van de tutorial. :P
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
7
Graag gedaan ;)

Om het af te maken ook nog ff op video 8)

Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
8
@ Vladimir,
Ik gebruik een iets anders ReNamer, namelijk File Renamer Basic.
Die is iets eenvoudiger.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”