Plaats reactie
1
Goedemiddag allen,


Ik ben zojuist, op aanraden van een kennis, member geworden van dit forum.

Ik ben een bedrijfje aan het opstarten en dien daarvoor een pc aan te schaffen; omdat ik ook presentaties ga verzorgen heb ik een notebook nodig en beamer om deze presentaties te verzorgen...verder geen toeters een bellen...that's it!
Op internet al gekeken, daarop geen op-maat adviezen aangetroffen...

Echter, voor kantoor heb ik een krachtige desktop nodig en heb ik een budget voor ogen van max 2000, waarvoor ik een desktop, beeldscherm, toetsenbord, muis, officepakket en anti-virusscanner nodig heb...een probleempje......ben een absolute leek!!!
En er moet een mogelijkheid zijn om tzt een 2e beeldscherm op desktop aan te sluiten.....

Ben een minimale gebruiker; kan mijn mail lezen, documentjes opslaan...... ;(

Wil graag de pc laten samenstellen en installeren.....tips welkom...graag in 'leken-taal'


Groeten, Tommeke63
3
Hallo en welkom op het forum,

Excuus voor de late reactie, dit topic is wellicht over het hoofd gezien doordat er reeds een tweede bericht was geplaatst.

Wat betreft het aansluiten van een beamer is dat geen probleem op een laptop, meer informatie over de mogelijkheden lees je in dit artikel van Computer Totaal. Welke grootte van het scherm wens je te gebruiken voor de laptop?

Voor de desktop heb ik alvast even een samenstelling gemaakt op basis van de Kantoor & Office PC. De behuizing is een stille en compacte Cooler Master Silencio 352 die tevens een SD cardreader aan de voorzijde heeft en drie USB-poorten. Verder is er een snelle SSD van Crucial aanwezig en een reguliere harde schijf voor de opslag van gegevens.

De processor is een krachtige Intel Core i7 4790 die tevens een ingebouwde videokaart (iGPU) heeft en voor zakelijk gebruik normaliter voldoende is. Het moederbord heeft zowel een HDMI, DVI als VGA (D-sub) aansluiting zodat je zowel via HDMI als DVI een beeldscherm kan aansluiten. Als beeldscherm heb ik een 27 " (Inch) van Asus toegevoegd, want 25 inch beeldschermen bestaan niet en dan zou je terugvallen op een 24 Inch model. Het toetsenbord en muis is een draadloos setje van Logitech.

Verder natuurlijk Windows 8.1, en Office 2013 en de assemblage service die het tot een totaal maken van € 1.356,97 (Klik hier voor het complete winkelmandje).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Beste Maxstar,


Dank voor je reactie...ik ben echt een absolute leek.
Intel Core i7 snap ik, SSD is fijn en de rest kan ik ook volgen...

Resten mij 2 vragen; hoe groot is de harde schijf en zijn het 3.0 USB-poorten?
En wat kost een extra harde schijf...hoeveel TB?

27 inch scherm is ok, kan ik ook 2 scherm aansluiten....extra verbindingen nodig iod?


Groeten, Tommeke63
5
Beste Maxstar,


Ik was te snel, excuses...heb de specificaties bekeken en zie dat de geleverde harde schijn 1 TB is en er 2 3.0 USB-poorten zijn, da's prima!
Rest de vraag wat een extra externe harde schijf kost en of ik zonder problemen 2 beeldschermen aan kan sluiten of daarvoor extra 'verbindingen' iod nodig heb...


Groeten, Tommeke63
6
Hallo,

Het is even de vraag hoe groot de externe schijf dient te zijn, maar je hebt bijvoorbeeld als een 2TB schijf voor €72,90, of een 3TB schijf voor €94,99.

Wat betreft het aansluiten van twee beeldschermen is dat geen probleem, op dit moederbord kan je prima twee monitoren aansluiten. Eén via HDMI en de ander bijvoorbeeld via DVI.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ok, Maxstar, bedankt voor de info.....
Ik kom nog bij je terug.....bedrijfje moet feb 15 operationeel zijn....heb dus nog even...eerst even andere zaken website, presentatie, lesboeken....komt goed...tot eind 14...


Groeten, Tommeke63
10
thedarkness schreef:Een koeling voor de processor, is die over het hoofd gezien of ... ?
Bij de CPU zal de stockkoeler van Intel geleverd worden, er is alleen niet voor een alternatieve koeler voor de processor gekozen. Maar er zit dus wel degelijk een koeler bij het systeem.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”