safefinder

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#1

Gisteren is met ene programmaupdate safefinder op mijn laptop beland.
Logjes in bijlage.
Alvas bedankt voor de hulp.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

Hallo en welkom op het forum,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    iedefaults;http://asus13.msn.com
    {31ad400d-1b06-4e33-a59a-90c2c140cba0};c
    {EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
    C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft;fs
    {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
    safefinder.com;ff
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "Browser Infrastructure Helper"=-;r
    C:\Users\Beheerder\AppData\Local\Smartbar;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
    "AppInit_DLLs"=-;r
    C:\Users\Beheerder\AppData\Roaming\OpenCandy;fs
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#3

het logje in bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

Start Zoek.exe Afbeelding nogmaals.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe. Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\Beheerder\AppData\Locallow\Smartbar;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\Searches;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
    "AppInit_DLLs"=-;r64
    bopakagnckmlgajfccecajhnimjiiedh;chr
    nikpibnbobmbdbheedjfogjlikpgpnhp;chr
    shortcutfix;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#5

Ik denk dat ik de beveiliging niet goed had uitgeschakeld. Nu zou het wel goed moeten zijn.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#6

Het eerdere script was correct uitgevoerd, ook ondanks de eventueel actieve virusscanner. Voer Zoek.exe nu nogmaals eens uit met het onderstaande script.

Code: Selecteer alles

C:\Users\Beheerder\AppData\Locallow\Smartbar;fs
C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\Searches;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
"AppInit_DLLs"=-;r64
bopakagnckmlgajfccecajhnimjiiedh;chr
nikpibnbobmbdbheedjfogjlikpgpnhp;chr
shortcutfix;
autoclean;
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#7

nog een logje :)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#8

Dit ruimt al flink op, voer nu ook AdwCleaner even opnieuw uit met de verwijder-functie.

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
AdwCleaner logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "AdwCleaner[S0].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\AdwCleaner")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#9

adw in bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#10

Voer nu ter controle nog eens een bedreigingsscan uit met Malwarebytes Anti-Malware.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#11

ok, ik ga dat vanavond moeten doen want moet nu weg...
AL heel erg bedankt voor alle hulp!
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#12

Geen probleem, ik zie het logbestand wel verschijnen... :good:
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#13

logje in bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42428
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#14

Hallo,

Dit ziet er verder prima uit, zijn er nu nog problemen merkbaar of functioneert alles weer naar behoren?
Savanne
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2014 10:00

#15

alles werkt weer naar behoren!
Wat een geluk toch dat er een forum als dit bestaat :) Nogmaals dank.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”