Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een Laptop Acer V3-771 daar staat windows 8.1 op, Hij start op in Uefi bios.
Maar met Acronis True Image 2014 die ik heb geïnstalleerd op de laptop kun je bij
eigenschappen van Acronis True Image 2014 aanzetten F11 start die niet meer op in windows
is er een mogelijkheid dat die wel door start. Ik denk dat het komt door dat die op Uefi staat
Zonder Uefi start windows niet op, iemand een idee, :oops:

Bedankt alvast

Aaldrik
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
3
Ja klopt als ik de instelling wijzig in de bios als bios lagency dan lukt het wel maar dan start windows 8 niet op,Zet ik de UEFI terug dan blijft die op F11 staan knipperen.Ik krijg die F11 er wel
af heb ik een bootble usb stik Acronis boot ik weer op met lagency bios Deactiveer ik F11 weer via de usb stik die ik boot met acronis. Start weer op nieuwe zet Uefi weer aan. Start windows 8 weer door,.Wat ik wil is dat F11 door start met windows 8 Met Uefi
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
4
Het wijzigen van de Legacy BIOS naar UEFI is eigenlijk niet mogelijk, het is dan normaal dat Windows niet meer kan opstarten. Wanneer je de UEFI functie wilt gebruiken zal je eerst een schone installatie moeten uitvoeren.
UEFI is de vervanger van het BIOS en waar BIOS een basisvoorziening is om het systeem op te starten, is UEFI meer een klein besturingssysteempje op zichzelf. UEFI is volledig platform onafhankelijk en veel uitgebreider. Het kan met alle aangesloten hardware overweg en in de praktijk betekend dit een snellere opstartsnelheid. De hardware wordt namelijk door UEFI ingeladen en niet meer door het besturingssysteem.
Inherent aan het UEFI systeem is de indeling van de harde schijf waar het systeem van opstart. De schijf waar het besturingssysteem van opstart is geformatteerd in GPT (GUID PARTITION TABLE).
Momenteel zal je wellicht het NTFS bestandssysteem gebruiken, klopt dat?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hallo Maxtor Bedankt voor je Advies.

Ja klopt ik NTFS Ik heb mijn windows 8 laten upgraden naar 8.1
Maar het is dus niet mogelijk,Ik kan wel een image maken in acronis in windows staat
ik sluit in windows een externe harddisk aan maakt die ook wel een image geen probleem.
Stel als windows niet meer start heb ik iedergeval de Bootble usb stick van acronis

Maxtor bedankt voor je advies :cool: :goed:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
6
Hallo ik een donatie gedaan Ben heel blij met deze forum en de hulp.Bedankt

Aaldrik :cool: :goed: :w00t:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
8
Hallo maxstar. Geen probleem, :smiley_swinging: :dank:
What your command was, if someone asks:
- Never say 'oops'
- Always say 'aaah, interesting'
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”