Plaats reactie
1
Bij de installatie van een programma (base-camp van Garmin) wordt er kontrole gedaan op het aanwezig zijn van .net framework 3.5. Deze wordt automatisch mee geïnstalleerd indien niet aanwezig. De installatie ervan kan echter niet voltooid worden wegens het ontbreken van .net framework 2.0 SP1. Ik krijg deze op geen enkele manier geïnstalleerd. Deze werkt blijkbaar niet voor Vista ... Heb al van alles geprobeerd van clean up toestanden e.d. en andere voorstellen die ik in deze forums heb gelezen, maar blijkbaar gaat Vista en .net 2.0 niet goed samen :-\ .
Enig idee hoe dit op te lossen ?
Alvast bedankt !
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Stop eerst de Windows update service:
  1. Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net stop wuauserv.
  2. Je kunt met onderstaande tool .net framework grondig laten verwijderen.
    .NET Framework Cleanup Tool User's Guide - Aaron Stebner's WebLog - Site Home - MSDN Blogs
  3. Daarna schoon opstarten en NET Framework 4.5 downloaden en opnieuw installeren:
    Microsoft .NET Framework 4.5 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum
  4. Start vervolgens opnieuw op en zet de Windows update service weer aan:
    Klik op Start → typ: Opdracht. Rechtsklik Opdrachtprompt en klik op Uitvoeren als Administrator.
    Typ nu: net start wuauserv.
Afbeelding
3
Hey, alles uitgevoerd zoals beschreven. Maar Voor de installatie van basecamp bleef de foutmelding hetzelfde. De systeemvereisten vroegen om .net 3.5, en de 4.5 was blijkbaar niet goed genoeg ... dus alles opnieuw gedaan en 3.5 geïnstalleerd. Alles verliep goed, garmin startte met de installatie van basecamp, maar plots kwam de foutmelding "MSI error : installFailure" (zie bijlage). Zit de fout dan bij garmin ?
grts en alvast bedankt (.net installatie werkt toch al ... zou ik zelf nooit gevonden hebben !!!!)
Marc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hey,
Krijg dat programma niet uitgevoerd, zie foutmelding in bijlage : 'probleemoplossing kan niet worden verdergezet omdat er een fout is opgetreden, Kan Windows Powershell niet installeren'.

grts en alvast en nogmaals bedankt !
Marc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Oh ja, en blijkbaar heb ik nog een aantal steeds wederkerende updates die niet geïnstalleerd geraken.
heeft het een mss met het ander te maken ?
Zie print screen in bijlage ...

grts,
Marc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Voer System File Check uit en maak ook het herstelpunt en de backup van het register.

Vink in het keuzemenu aan:
Reset Registry Permissions
Register System Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore Important Windows Services
Afbeelding
8
Hallo,

opdracht uitgevoerd, en het werkt. Ik heb basecamp kunnen installeren.
Tof, fijn, bedankt.
Nu wilde ik nog Garmin express installeren om mijn kaarten te kunnen updaten, maar ... wat had ge gedacht ?
Werkt niet ... zie bijlage.
Ook in deze enig idee ?

Alvast meer dan bedankt,

grts,
Marc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Wss heeft het iets met het mislukken van de updates te maken.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\desktop\update.log"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:finderrorupdate.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → finderrorupdate.batAls administrator uitvoeren

Post dit log.
Laatst gewijzigd door dorado op 16 mei 2014 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
12
Gek, maar blijkbaar zijn alle ooit gedownloade updates verwijderd ?
Ik krijg immers 106 beschikbare updates.
Normaal gebeurd dit automatisch ...
Zie prints in bijlage.
De eerste schermafdruk is een schermke (dat zwart) dat ik nu krijg telkens ik mijn laptop opstart; Dit is gekomen na het laten lopen van dat laatste bat bestandje.
Tevens, maar dat is al een paar dagen, werkt mijn klavier niet meer als mijn laptop een paar uur in slaapmodus staat. Dan moet ik windows eerst afsluiten en terug opstarten, dan werkt het weer wel ... weard allemaal.
Gewoon al die updats installeren ? Misschien best één voor één, te beginnen met de oudtse ? Of zijn er die ik mag skippen ?

bedankt alvast voor uw geduld :-\ !

Marc
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Laat die updates eerst maar eens lopen. Niet 1 voor 1, maar gewoon allemaal tegelijk. Vergeet wat mij betreft die ene optionele update; het is beter alleen belangrijke updates te installeren...
Afbeelding
14
de updates hebben geprobeerd te lopen, zowel automatisch als manueel.
Maar ... 't lukt niet ... vooral de beveiligingsupdates niet. zie bijlage.

grts
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”