Plaats reactie
1
Ik heb een laptop waar een map met 2000 foto's per ongeluk is verwijderd (met SHIFT DEL). Helaas zijn ze zelf al aan de gang gegaan op de laptop dus één en ander is waarschijnlijk al verloren. Wat ik nu wil is een image maken van de harde schijf zodat er niet nog meer verloren gaat en ik op een andere pc de data recovery kan doen. Overigens weet men dat als de data hun echt zeer dierbaar is dat ze beter een professioneel bedrijf kunnen inhuren.

Wat ik me nu zit af te vragen als ik een image maak neemt hij in die image dan ook de 'verwijderde bestanden' mee? Zo ja, welke image programma kan ik daarvoor het beste gebruiken? Ik heb nooit wat gedaan met Lunix dus dd_rescue is niet echt een optie.

Alvast bedankt
2
Ik denk dat een gewone image niet voldoende is om de gewiste bestanden mee te nemen.
Als je de schijf kan klonen is er meer kans dat het lukt.

Je kan proberen de bestanden terug te halen met Recuva. De gratis versie zou moeten voldoen.
Hoe je Recuva gebruikt, kan je nalezen in deze handleiding.
Plaats de herstelde bestanden best op een ander medium/schijf dan deze waarvan ze gewist werden, anders loop je het risico dat je alsnog de gewiste bestanden gaat overschrijven.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
3
De programma's om te recoveren zijn goed beschikbaar dat is het probleem niet. Het gaat mij er om dat ik een kopie kan maken (bit voor bit) van de schijf (dus inclusief de loze ruimtes) zodat ik daar kan recoveren. Ik zal dit volgens mij dus helaas in lunix met DD of DD_rescue moeten doen.
4
jws schreef:Het gaat mij er om dat ik een kopie kan maken (bit voor bit) van de schijf (dus inclusief de loze ruimtes) zodat ik daar kan recoveren.
Dan zal je de schijf moeten clonen zoals ik al aangaf.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”