Plaats reactie
1
Hallo ben in het verleden flink aan stoeien geweest met ubuntu op de netbook van mijn vrouw. Nu heeft zij een poging gedaan unbuntu er af te gooien middels een systeemreset . We hebben het over een acer aspire one 533 net book. Hier zit geen cd speler in en de win7 startersoftware staat op een recovery partitie.

Nadat zij die recovery heeft gedraaid en de netbook opnieuw in fabrieksstand wil opstarten komen we niet verder dan de melding: error no such partition, grub rescue.

Het feit wil dat zij as maandag voor een poos opgenomen wordt in het ziekenhuis. Ze zou graag de netbook werkend meenemen zodat ze toch contact met de buitenwereld kan houden.

Wie weet er een snelle oplossing?????
2
Ik ken Ubuntu niet, maar kan je op dit moment nog werken via Ubuntu?
Kan je in Ubuntu alle aanwezige schijven bekijken zoals in schijfbeher van Windows?
Zo kan je zien of de recovery partitie nog aanwezig is op die laptop, misschien heb je die ooit verwijderd?

Klopt het dat je als het acer logo verschijnt je alt+F10 moet drukken om terug te kunnen gaan naar fabrieksinstellingen, en dat lukt niet?
3
Clarkie schreef:Ik ken Ubuntu niet, maar kan je op dit moment nog werken via Ubuntu?
Kan je in Ubuntu alle aanwezige schijven bekijken zoals in schijfbeher van Windows?
Zo kan je zien of de recovery partitie nog aanwezig is op die laptop, misschien heb je die ooit verwijderd?

Klopt het dat je als het acer logo verschijnt je alt+F10 moet drukken om terug te kunnen gaan naar fabrieksinstellingen, en dat lukt niet?
Nee ubuntu is ook weg. dit is gekomen door via alt f10 terug te gaan naar fabrieks instellingen. Dus nu kan ik ook de partitie waarop de windows 7 recovery staat niet te bereiken. Zover ik nu weet is het probleem dat de win MBR niet toegangkelijk is . Dus moet iets zien te vinden om via een usb stick de netbook te booten en via de stick de mbr te repareren
4
Meerdere mogelijkheden dit probleem op te lossen.
- Het makkelijkste lijkt me het laten repareren van je Windows-installatie met de Windowsschijf. Start de computer op met de Windows-Installatieschijf en kies dan voor 'repareren'.
- Of verwijder Grub zodat voortaan de MBR wordt gebruikt voor het opstarten. Dat kan met SuperGrubDisk (SGD). Op deze wiki-pagina staat een howto.
- Of gebruik Grub om Windows op te starten. Dit kan met dezelfde SGD. Voor een uitleg kijk je hier
Zeg maar Duncan.
5
Is al opgelost. heb een linux live usb stick gemaakt daarmee het netbook opgestart linux opnieuw geinstalleerd, hierna kon ik de windows recovery partitie weer bereiken. Recovery uitgevoerd en alles werkt weer als van outs incl ubuntu studio.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”