Plaats reactie
1
Goedemorgen.

In samenhang met mijn digitale camera Canon IXUS 75 heb ik steeds tot volle tevredenheid het programma ZoomBrowser Ex van Canon gebruikt om de foto's op de PC te beheren. Zonder bekende aanleiding functioneert dit programma plotseling niet meer: bij het opstarten verschijnt de melding "In Zb module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Excuses voor het ongemak.", waarna het programma meteen afsluit. De melding verschijnt in het bekende windowtje met de mogelijkheid om een melding aan Microsoft te sturen.
Ik heb mij tot de Canon Tech Support gewend, maar die komen met de weinig behulpzame reactie: "Kunt u ZoomBrowser niet op een andere PC installeren? Dit is een fout in Windows." Ik gebruik Windows XP Home Edition.
Is er hier iemand die een oplossing weet?

Bij voorbaat dank,

Erjas
3
Beste Forza,

ik heb alles waar Canon bijstond verwijderd (dat is nog al wat..), vervolgens de zaak opnieuw geïnstalleerd met de originele CD, maar ZoomBrowser Ex wilde niet meer.
Daarna ook nog updaters geprobeerd voor XP (van de Nederlandse Canon site gehaald), gaf evenmin verbetering.
Op Internet vond ik wel meldingen van een soortgelijk probleem, maar dat leek op de treden bij de overgang van Windows XP op latere versies (Vista en nieuwer) en bij mij is er wat dat betreft niets veranderd. Als remedie werd daar een verandering van het profiel van de beeldschermweergave gesuggereerd, maar ik heb zoiets in XP nog niet kunnen vinden (wat niet wil zeggen dat het er niet is natuurlijk).

Nog verdere suggesties? In ieder geval bedankt voor je reactie!

Erjas
4
erjas schreef:vervolgens de zaak opnieuw geïnstalleerd met de originele CD, maar ZoomBrowser Ex wilde niet meer.
Komt er nog een foutmelding in beeld als je dit programma wilt installeren?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Hallo allemaal,

heb de zaak zojuist weten op te lossen met behulp van een hint die ik op een ander forum aantrof. Hier werd o.a. genoemd dat de melding 'In de Zb module is een fout opgetreden' een gevolg kan zijn van de aanwezigheid van een 'unregcognized file type' in de default locatie voor de afbeeldingen (dus Mijn afbeeldingen op C:). Gesuggereerd werd de inhoud van deze map tijdelijk ergens anders te zetten, zodat ZoomBrowser Ex naar een lege map zit te kijken. Als het probleem dan weg is, heb je beet. Dit bleek bij mij het geval: bij een lege map geen probleem.
Vervolgens bij stukjes en beetjes de originele inhoud weer teruggezet, en telkens gekeken of ZB Ex nog werkte. Het ging mis bij de aanwezigheid van een file met een bepaald CD-hoesje, ooit gedownload van internet. In de naam van deze file kwamen vierkante haken ([]) voor; dit leek me verdacht. De vierkante haken uit de filenaam verwijderd, en daarna probleem opgelost.
Wat mij betreft is mijn probleem opgelost, maar ik blijf nog wel zitten met de vraag waarom de naam van deze file, die er al maanden stond en nooit problemen gaf, nu ineens tot dit probleem leidde. Ondertussen een update van Windows geweest, waardoor dit ineens gedonder gaf? Wie het weet mag het zeggen.

In ieder geval bedankt voor de reacties,

Ciao,

Erjas
6
Geen dank en geweldig dat het is opgelost en dat je nog even de oplossing hebt geplaatst. :goed:
Hoe die haakjes in de filenaam komen weet ik niet maar het zou kunnen dat de naam te lang was en dat deze is ingekort?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”