Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb gisteren Avidemux video editing opensource gedwonload versie 2.5.6.7716. Voornamelijk om filmpjes in reverse te zetten en lichtdonker/contrast aan te passen en daar voldoet het programma goed aan. Echter mijn eerste filmpjes waren zonder geluid dus ik had niet door dat na installatie van het programma ik totaal geen geluid meer had op mijn pc (niet alleen in Avidemux dus) maar bijv. ook de you tube fuilmpjes gaven geen geluid meer.

Na even googlen vond in dat meerder dit hadden en ook de drivers op nieuw installeren bleek niet te werken terwijl er gewoon wert aangegeven dat mijn geluidkaart prima werkt. Iemand anders heeft na install. van Avidemux zijn geluidskaart uit de pc gehaald op nieuw opgestart en toen weer erin gedaan en dat bleek wel te werken.

Ik had echter net voor install. van Avidemux een herstelpunt gemaakt voor de veiligheid en toen ik mijn pc terugzette naar dat punt bleek daarna alles prima weer te werken!

Weet iemand of het een bepaalde foutieve instelling is in Avidemux of een andere manier om het op te lossen want ik vind het programma wel precies voldoen voor wat is wil als aanvulling op Windows Moviemaker?

Een goede tip voor een ander soortgelijk gratis programma als Avidemux wat filmpjes reverse, lichtdonker en contrast kan aanpassen is ook prima!

Ik hoor het graag!

Ronald
2
@ Ronald,

probeer het volgende: stel bij output format [afhankelijk van de Avidemux-versie] MPEG-PS [A+V] of Mpeg-PS Muxer [ff] in.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hoi iEscape!
probeer het volgende: stel bij output format
Nee ik denk dat jij dit bedoelde als output voor de filmpjes> Ik had echter geen filmpjes met geluid. Maar dankzij jou heb ik het programma wel weer geinstalleerd om het te proberen, echter als ik de output zet waarop jij zei dan wijzigd dat afhankelijk wat voor filmpje ik laad om te bewerken heel raar (bijv. laad ik een AVI filmpje springt ie automatisch op AVI) dat zal dus niet de oplossing zijn bedacht ik, maar ik heb het wel gevonden! Voor degenen misschien met hetzelfde probleem:

Rechtonder zit een vierkant knopje en daaronder een schuifje (omdat ik een filmpje bewerkte zonder geluid had ik geen idee waarvoor het diende, want er gebeurde niks) Het icoontje in het knop je is niet zo'n veel gebruikt speakertje vanaf zijaanzicht maar een vooraanzich als je erop klikt zie je heel even een bruinige kleur maar die blijft niet, ook komt er geen kruis doorheen dat het geluid is uitgeschakelt, erg onduidelijk bij dit programma. En het wordt nog erger als je dus zo het programma afsluit (met de speaker per ongeluk op uitgeschakelt) blijf dat ook zo!!! Je PC is dan totaal zonder geluid, of je nou you tube kijkt of mp3's wil beluisteren. En om het nog erger te maken dit blijft zo zelf als je de computer opnieuw opstart en Avidemux niet eens is opgestart. Pas als je Avidemux weer opstart en via daar de speaker inschakelt doet je geluid het weer!

Beetje onhandig om je speaker of geluidskaart zo te gijzelen van Avidemux en al helemaal om dan niet duidelijk aan te geven wanneer je geluid wel of niet is ingeschakelt met een duidelijk rood kruis ofzo! ALs je het programma niet zovaak gebruikt en je vergeet dit ga je eerder een nieuwe geluidskaart kopen dan het in dat programma te zoeken haha! (maar gelukkig zijn er sites als deze)

Bedankt voor je hulp!

Ronald
4
@ Ronald,
Ronald de Rooy schreef:maar ik heb het wel gevonden! Voor degenen misschien met hetzelfde probleem:
Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden :goed:
Avidemux is een goed programma en bekend dat die niet gebruikersvriendelijk is, natuurlijk is dit afhankelijk van de gebruikers.
Als je wilt verdiepen in Avidemux ::) wellicht interessant voor je, een Avidemux handleiding
http://www.avidemux.org/admWiki/doku.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ronald de Rooy schreef:Pas als je Avidemux weer opstart en via daar de speaker inschakelt doet je geluid het weer!
Beetje onhandig om je speaker of geluidskaart zo te gijzelen van Avidemux en al helemaal om dan niet duidelijk aan te geven wanneer je geluid wel of niet is ingeschakelt met een duidelijk rood kruis ofzo! ALs je het programma niet zovaak gebruikt en je vergeet dit ga je eerder een nieuwe geluidskaart kopen dan het in dat programma te zoeken haha! (maar gelukkig zijn er sites als deze)
Is dat onhandig ::) JA en NEE :D
Als ik een korte opname opneem en geen geluid wens, schakel ik het volume control van pinnacle-tv uit.
Dat beïnvloedt ook het geluid als ik daarna [bijvoorbeeld] op YouTube een filmpje ga kijken.
Maar dat kan ik herstellen door middel van het geluid bij het speakertje in de taakbalk om hoog te schuiven.
Ik hoef pinnacle-tv niet op te starten en bij pinnacle-tv het geluid eerst weer in te schakelen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
@ Ronald,
Ronald de Rooy schreef:Ja die handleiding is wel makkelijk ben een tijdje aan het stoeien geweest met het programma en het gaat nu goed! Thanx!
:goed: dank je voor het melden, graag gedaan :smiley_swinging:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”