Externe harde schijf niet meer te openen.

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#1

22 jul 2012 16:51

Hallo, ik heb (gelukkig) een ander probleem dan het beruchte Ukash virus: ik kan mijn externe harde schijf net meer openen.
Als ik hem opstart vraagt hij of ik hem wil formatteren en als ik aangeef van niet formatteren zegt hij dit "Q:\ is niet toegankelijk. Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)."

Wat kan ik doen om alsnog de externe harde schijf te openen?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1377
Lid geworden op: 14 jun 2009 18:59
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1 Pro
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

#2

23 jul 2012 09:50

Met PC InSpector File Recovery zou je je bestanden weer moeten kunnen herstellen.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 245&t=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#3

29 jul 2012 09:30

Helaas na ong 3 dagen geeft het programma aan: "Unable to insert a line".
IK heb eerste de externe schijf geformatteerd en daarna pc inspector er op los gelaten.
Find lost data gekozen en draaien maar.
Het is een externe harde schijf van 2 Tb van Freecom, wat doe ik verkeerd? ;(
Gebruikersavatar
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1377
Lid geworden op: 14 jun 2009 18:59
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1 Pro
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

#4

29 jul 2012 17:05

Je had de schijf niet moeten formatteren nu is de kans alleen maar kleiner dat je nog wat kan redden.

Hier nog wat info en software die je kan proberen.
http://www.mget.nl/gewiste-verwijderde- ... ellen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gratissoftwaresite.nl/testla ... y+software" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... herstellen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#5

29 jul 2012 17:07

Als ik hem niet heb geformatteerd kon PC inspector hem niet bereiken, welke keus ik ook heb gemaakt, dat was de reden dat ik hem heb geformatteerd.
Gebruikersavatar
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1377
Lid geworden op: 14 jun 2009 18:59
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1 Pro
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

#6

29 jul 2012 17:09

Dat had je beter niet kunnen doen en eerst een ander programma kunnen proberen.
Maar kijk eens met recuva of je nog iets kunt herstellen dit programma staat in het laatste linkje van mijn vorige bericht.
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#7

29 jul 2012 17:11

Zal ik doen, maar nu loopt pc inspector nog, dus ik wacht dat eerst af.
Mocht dit niet lukken dan probeer ik recuva, maar je leest iig nog wat van mij
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#8

30 jul 2012 23:22

Ik heb recuva gebruikt, maar als hij klaar is met scannen en ik wil de desbetreffende bestanden ovezetten naar een andere harde schijf, zegt hij "apparaat is niet klaar", wat bedoelt recuva hiermee?
Wat mij ook opvalt is dat tijdens het scannen hij spreekt van fase 1 van 2, maar wat is fase 2 dan, na fase 1 zie ik meteen een lijst van bestanden die Recuva heeft gevonden en die ik wil overzetten, maar wat niet kan vanwege bovenstaande reden, wat doe ik verkeerd of heb ik iets over het hoofd gezien?
Gebruikersavatar
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1377
Lid geworden op: 14 jun 2009 18:59
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1 Pro
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

#9

01 aug 2012 10:55

Ik zou het niet weten hoe dit komt dat Recuva die melding geeft.

Je kan Glary Undelete eens proberen.
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic444693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.glarysoft.com/products/utili ... -undelete/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#10

03 aug 2012 17:25

Ik heb nog een keer een volledige scan gedaan met Recuva: en ja, nu kan ik alle bestanden die ik wil terugzetten.
Bedankt :dank:
Gebruikersavatar
Wessel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1377
Lid geworden op: 14 jun 2009 18:59
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1 Pro
AV: Panda Cloud Antivirus (free)
AM: Emsisoft Anti-Malware (free)
FW: Windows Firewall

#11

06 aug 2012 11:58

Toppie dat het gelukt is Samuel. :goed:
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”