Plaats reactie
1
Met behulp van Acronis True Image (Black Armor Backup) maak ik wekelijks een volledige backup en bijna dagelijks een aanvullende backup.
Gelukkig heb ik hier nog nooit op terug hoeven te vallen tot vandaag omdat ik een document terug wilde halen.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een foutmelding als ik de gemaakte backups wil openen.

[Window Title]
W:\Backup\Incremental.tib

[Content]
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.

[OK]

Het gaat om een computer met Windows 7.

Wie kan mij hier advies bij geven of helpen deze backup te openen.

Bij voorbaat. :dank:
2
Hiermee is dan maar weer eens bewezen dat ook al kun je honderd back-ups maken, als je niet herstellen kunt is het zinloos.

Ik zou op de eerste plaats het programma openen waarmee je de back-up gemaakt hebt. Daar kun je de hele pc of stations herstellen maar ook vaak individuele mappen en bestanden. Dat programma moet je zelf een lijst met gemaakte back-ups aanbieden of je moet zelf de locatie aangeven. De rest moet zichzelf wijzen. Als het een goed programma is, kun je de back-up inzien net als in Verkenner en zo eenvoudig de map of bestanden selecteren die je wilt herstellen.
3
Hi,
in het Configuratiescherm kun je onder Extra>Mapopties>Bestandstypen
de extensie (b.v. tib) opgeven voor het programma (b.v. Acronis True
Image) waarmee het bestand geopend kan worden.
Groet Piet.
4
Hallo Piet,

Bij Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen heb ik gekeken of ik het tib bestand kan koppelen maar het frapante is dat dit bestand helemaal niet in de lijst staat vermeld.
Van Acronis True Image (Black Armor Backup) staat alleen een tis bestand vermeld met de beschrijving Black Armor Backup Script.

Het ontbreken van tib in deze lijst lijkt mij de meest logische oorzaak van het probleem.

Nu de vraag hoe zou ik dit kunnen toevoegen en is dit überhaupt wel mogelijk? In het configuratiescherm zelf ben ik die mogelijkheid nog niet tegengekomen, ik kan daar alleen aan bestaande vermeldingen andere programma's koppelen.
7
Hallo,
probeer dan dit: rechtsklik op het bestand (Incremental.tib) en klik:
Eigenschappen, tab Algemeen daarna knop: Wijzigen.
Met bladeren het programma A.T.I. opzoeken en OK.
Groet Piet.
8
Hallo Piet,

Dit is gelukt want de foutmelding is verdwenen alleen kan ik nog steeds de gemaakte backup niet openen.
Ik klik bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op een backup en kies daar in menu voor explore ik zie dan heel snel even een klein schermpje processing voorbij flitsen maar daarna gebeurd er niets meer.

Ik heb Acronis True Image (Black Armor Backup) als eens in zijn geheel van de computer verwijderd en met behulp van de cd-rom reeds opnieuw geinstalleerd maar ook dit bracht geen soelaas.
9
Ik begrijp je totaal niet, immers het programma zelf is natuurlijk als eerste aangewezen om back-ups te herstellen! Wat doet het programma zelf? Jij geeft geen enkel antwoord op mijn suggestie. Dan moet je het zelf maar verder uitzoeken. Geen dank.
10
Hallo De Hulk,

Neem mij niet kwalijk maar alle informatie staat reeds beschreven in mijn eerste bericht, hier staan ook gelijk de antwoorden op de door u gestelde suggesties.
De Hulk schreef:Ik zou op de eerste plaats het programma openen waarmee je de back-up gemaakt hebt.
Met behulp van Acronis True Image (Black Armor Backup) maak ik wekelijks een volledige backup en bijna dagelijks een aanvullende backup.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een foutmelding als ik de gemaakte backups wil openen.
De Hulk schreef:Daar kun je de hele pc of stations herstellen maar ook vaak individuele mappen en bestanden.
Er komt dus een foutmelding die overigens ook in het eerste bericht is aangegeven.
De Hulk schreef:Als het een goed programma is, kun je de back-up inzien net als in Verkenner en zo eenvoudig de map of bestanden selecteren die je wilt herstellen.
Na het uitvoeren van het advies van Piet is de foutmelding weg maar kan ik met behulp van explore nog steeds niet de backup openen, dit staat overigens ook in mijn laatste bericht.
Ik klik bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op een backup en kies daar in menu voor explore ik zie dan heel snel even een klein schermpje processing voorbij flitsen maar daarna gebeurd er niets meer.
11
Er zou een proces actief moeten zijn waarmee de *.tib bestanden kunnen worden geopend.

Proces heet waarschijnlijk TimounterMonitor.exe

Heb je dat niet, dan kun je overwegen om je backup programma tijdelijk te verwijderen en Seagate DiscWizard te installeren. Da's stiekem ook een Acronis programma in een ander jasje, en dan kun je zeker wel een *.tib bestand openen in Windows verkenner.

Let op! Wanneer je dat installeert dient er wel een Seagate of Maxtor schijf op het syteem te zijn aangesloten.
12
Hallo ctrlaltdelete,

Dat proces wat aanwezig moet zijn zoals je schrijft is inderdaad aanwezig, Timmounter.exe maar daar staat nog wel *32 achter.
Bij de omschrijving staat; Monitor for BlackArmor Backup Archive Explorer.

Seagate DiscWizard kan ik helaas niet testen, op de factuur staat vermeld dat en een Western Digital Green Caviar hardeschijf in zit.
14
Hallo ctrlaltdelete,

Na dit geinstalleerd te hebben getracht een gemaakt backup te openen, helaas krijg ik hier een foutmelding.
Kan het bestand E:\Documenten.tib\88EB1EE4-0137-0000-1BE1-1477C8FEFFFF niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
Dit backup bestand komt wel in de lijst van het programma te staan maar ook hierbij is het onmogelijk om de explore functie te gebruiken.

Dit zal als oorzaak wel hebben dat de gebruikte backup niet met dit programma is gemaakt.
15
@ the old wizzard,
the old wizzard schreef: [Window Title]
W:\Backup\Incremental.tib

[Content]
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een programma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.

[OK]
Ik begin bij het begin ::) , -Piet heeft in één van zijn recties al vermeld-
/ Incremental.tib / klik met de rechter muisknop / openen met / blader naar / C:\Program Files (x86)Acronis\TrueImageHome\
/ [klik op] TrueImage .exe / vinkje bij Dit type bestand altijd met dit programma openen / OK
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”