Outlook 2003 - Nieuwe mail 'body' verdwenen

Stel hier uw vragen met betrekking tot overige software en allerhande computervragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Plecotus
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows XP Pro SP2
AV: AVG Free 8.5

#1

29 jun 2012 12:46

Hallo,

als ik in Outlook een nieuwe email wil verzenden, dan verschijnt mijn venster met 'Aan; CC; Onderwerp', inclusief de taakbalken, maar...
de menu balk 'Bestand;Bewerken;Beeld; enz...' staat links (ipv boven) en de rest van het venster is volledig grijs!

Maw, het tekstveld van de 'body' is volledig verdwenen. Ik kan dus helemaal niets van tekst typen.

Ik kan alle taakbalken naar hartelust verslepen, maar NIET de menu balk.
Na wat gegoogle reeds geprobeerd om de files OUTCMD.DAT en Normal.dot te verwijderen.
Ook reeds geprobeerd om via Configuratiescherm > Email een volledig nieuw (blanco) profiel aan te maken, maar dit nieuwe profiel vertoond exact hetzelfde probleem.

Zonder resultaat :'( .

Ook, als ik werkbalken naar de rechterkant van het venster sleep, dan verdwijnen deze. Ze zijn dus wel actief, maar ik kan ze niet zien.

Afbeelding

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41774
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

29 jun 2012 13:50

Hoi en welkom op het forum,

Probeer als eerste eens een herstelinstallatie van Outlook 2003 uit te voeren, misschien dat de problemen hiermee al opgelost kunnen worden.
Gebruikersavatar
Plecotus
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows XP Pro SP2
AV: AVG Free 8.5

#3

29 jun 2012 13:54

Hoi Maxstar,

prima suggestie, maar ik heb enkel remote access op deze PC. Zou willen vermijden dat 'k in de auto moet springen met de installatie CD.
Had ergens gehoopt dat ik gewoon iets onnozels over 't hoofd zie ;)

Grtz
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41774
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#4

29 jun 2012 14:10

Hoi,

Het is een heel vreemd probleem wat ik niet eerder heb gezien, dus vandaar de herstel optie.
Plecotus schreef:prima suggestie, maar ik heb enkel remote access op deze PC. Zou willen vermijden dat 'k in de auto moet springen met de installatie CD.
Wat je eventueel kunt doen, is een ISO maken van de CD en deze overzetten naar de betreffende PC en dan mounten met b.v. Deamon Tools.
Gebruikersavatar
Plecotus
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows XP Pro SP2
AV: AVG Free 8.5

#5

29 jun 2012 17:13

OK, ik heb ondertussen 't volgende geprobeerd:

1) herstel/herinstallatie office --> probleem bleef

2) verwijderen/installatie office --> probleem bleef

Ik heb ook (na de uninstall) manueel alle mappen met betrekking tot office verwijderd uit:

C:\Documents and Settings\User\Application Data\Microsoft
en
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Microsoft


Niets heeft geholpen, het probleem is er nog steeds ;(
Staan er nog ergens anders configuratie/settings files van MS Office die ik kan verwijderen?

Grtz
Gebruikersavatar
Plecotus
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:44
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows XP Pro SP2
AV: AVG Free 8.5

#6

29 jun 2012 17:55

Victory!!

Probleem is opgelost :goed:

In Outlook: Help > Analyse en Herstel

Outlook wordt nu volledig gereset (inclusief email and account settings!). Een geluk dat ik een backup had van mijn email accounts.
Echter, als ik nu 'Verzenden/Ontvangen' deed, kreeg ik volgende melding:

Afbeelding

Dus nog éénmaal een Herstel/Herinstallatie via de installatie CD, en daarna werkte alles weer als voorheen! :smiley_swinging:

Grtz
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41774
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#7

29 jun 2012 18:02

Hoi,

Mooi dat het probleem is verholpen en bedankt voor het vermelden van de oplossing... :good:
Plaats reactie

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast