Plaats reactie
1
allo,

Ik heb al enkele weken rare problemen met mijn pc, namelijk dat hij soms erg traag wordt soms zo traag dat zelfs het geluid gaat stotteren. Dit kan gebeuren tijdens gamen, maar soms ook wanneer er bijna niks open staat. Sinds een week heb ik zelfs dat hij soms helemaal vastloopt. Dit gebeurde tot nu toe enkel nog tijdens het spel World of Warcraft, een spel dat ik met mijn setup (I7 860 CPU, 6gb geheugen en een Sapphire HD 7870 videokaart) zonder problemen moet kunnen draaien. Echter gebeurd niet enkel tijdens gamen, soms ook uit het niets als ik enkel word en spotify open heb staan. Zelf denk ik dat het aan mijn geheugen ligt, maar testen als memtest en windows geheugen controle geven geen enkele foutmelding. Ik hoop dat er iemand is die enig idee heeft wat het probleem kan zijn.

Gr. Tim

setup:

StudioXPS 8100 : Intel Core i7 Processor 860 (2.80GHz, 8MB)
D05X8104
Memory: 6144MB (2x2GB) (2x1GB)1333MHz DDR3 Dual Channel
Voeding: Corsair GS600 600W
Hard Drive: 2TB(2x1TB) Serial ATA Raid 0 "Stripe"(7200RPM)Dual HDD
Heatsink: 95W Processor Heatsink
Graphics: Sapphire HD 7870
Operating System: Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
2
||Systeem Overzicht||
Download HWinfo32, start het op, sluit "system summary" met de "close" knop rechts onder in dit venster. Druk nu op de knop Report 1 (afb. diskette) → Short text report (2)(klik next) → Copy to clipboard (3) → hier op forum in je bericht plakken (rechtermuisknop → Plakken).
Afbeelding Nu we weten om welke hardware het gaat is het tijd om de gezondheid ervan eens onder de loep te nemen.

||Sensor LOG||
Download HWinfo32, start het op, nu krijg je een keuze schermpje, vink "Sensor-only" aan (1) en klik op run (2), klik vervolgens op de knop "Logging Start" (3).
Afbeelding Kies de locatie + naam voor het log bestand (bv "HWlog" en als locatie kun je bv het bureaublad gebruiken).

Laat HWinfo32 gewoon open staan en doe dat waarbij het mis gaat of als het sporadisch gebeurt laat het loggen 1-2u actief en doe eventueel wat stresstests (met bv Heavyload en FurMark). Eventueel na een reboot kun je het log bestand (HWlog.CSV (Excel bestand)) uploaden naar http://jumbofiles.com/ en post dan de link naar het bestand.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hier alvast de Hardware specs, hij is nu aan het loggen. De log zal ik er ook zsm opzetten:

Computer: DELL Studio XPS 8100
CPU: Intel Core i7-860 (Lynnfield, B1)
2800 MHz (21.00x133.3) @ 1196 MHz (9.00x133.0)
Motherboard: DELL 0T568R
Chipset: Intel H57 (IbexPeak DH)
Memory: 6144 MBytes @ 664 MHz, 9.0-9-9-24
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Kingston KP223C-ELD
- 1024 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Kingston KTW149-ELD
- 2048 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Kingston KP223C-ELD
- 1024 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Kingston KTW149-ELD
Graphics: Sapphire Radeon HD 7870
ATI/AMD Radeon HD 7870 (PITCAIRN XT), 2048 MB GDDR5 SDRAM
Drive: ST31000528AS, 976.8 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive: ST31000528AS, 976.8 GB, Serial ATA 3Gb/s
Drive: PLDS DVD+/-RW DH-16ABS, DVD+R DL
Drive: Intel Raid 0 Volume, Disk drive
Drive: Intel Raid 0 Volume, Disk drive
Drive: PLDS DVD+-RW DH-16ABS, DVD+R DL
Sound: Intel 5 Series/34x0 Chipset PCH - High Definition Audio Controller [B3]
Sound: ATI/AMD Heathrow/Chelsea/Cape Verde - High Definition Audio Controller
Network: Broadcom BCM57780 NetLink PCI-E Network Adapter
OS: Microsoft Windows 7 Home Premium (x64) Build 7600
4
En hierbij ook nog het logje van de scan. Tijdens de scan is het stotteren meerdere malen voorgekomen. Ook moet ik erbij zeggen dat ik in de eerst 2 a 3 minuten een half minuutje Heavyload laten draaien. Omdat ik niet precies wist hoe het werkte had ik het al snel stop gezet.

Gr. Tim

http://jumbofiles.com/flm2x58g55sd" onclick="window.open(this.href);return false;
5
Deze gegevens zien er allemaal normaal uit en de temperaturen zijn ook ok.
Doe eens 1 voor 1 een geheugenbankje in de PC en kijk of het stotteren dan over is.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”