Plaats reactie
1
Ik heb een systeembackup gemaakt en een herstelschijf. Daarna heb ik op advies van de leverancier van mijn netbook de fabrieksinstellingen teruggezet vanwege een probleem met draadloze adapter.
Alles was daarna natuurlijk van de pc maar ik had gelukkig een backup dacht ik.
Het lukt me nu niet om deze backup, die op een externe harddisk staat, terug te zetten. Windowes ziet deze bestanden niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
2
Heeft de USB schijf toevallig een andere driveletter gekregen?
Op de volgende manier zou het moeten werken alleen zal je alle software die je eerst gebruikte opnieuw moeten installeren want die werken niet meer na het terugzetten van de backup.

Een back-up terugzetten
1. Open Back-up maken en terugzetten door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en onderhoud en Back-up maken en terugzetten.

2. Klik op Andere back-up selecteren om bestanden mee te herstellen en volg de stappen in de wizard. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

3. U vindt als volgt bestanden die zijn teruggezet vanaf een back-up die op een andere computer is gemaakt.

4. Als u bestanden terugzet vanaf een back-up die op een andere computer is gemaakt, worden de bestanden teruggezet in een map onder de gebruikersnaam die is gebruikt toen de back-up werd gemaakt. Als de gebruikersnamen verschillen, moet u naar de map gaan waarin de bestanden zijn teruggezet. Als uw gebruikersnaam bijvoorbeeld Marijke was op de computer waarop de back-up is gemaakt, maar MarijkeV is op de computer waarop de back-up is teruggezet, worden de herstelde bestanden opgeslagen in een map met de naam Marijke. U kunt de herstelde bestanden vinden door deze stappen te volgen:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... m-a-backup" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7backupterugzetten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
3
Ik heb een image gemaakt van C: en D: en deze staat op een externe harddisk. Als ik via configuratiescherm de handelingen verricht ziet win7 deze backup niet alleen de testbackup die ik gemaakt heb na de fabrieksinstellingen teruggezet te hebben.

Ik heb al een nwe testbackup gemaakt en deze overschreven met de originele backup. Ook dan zet hij de org. backup niet terug. Hij komt in de map, vindt blijkbaar nog ergens iets van de laatste testbackup en is binnen 1 minuut klaar. Ik ben bang dat er niets anders op zit dan alles opnieuw te installeren.
Win7 doet blijkbaar niet wat hij zegt te zullen doen, nl een volledig image terugzetten. Dit kan mogelijk alleen als er geen sprake is geweest van het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Dit heb ik op advies van de helpdesk van de netbookleverancier gedaan.
4
Ik heb gebruik gemaakt van deze link: http://www.howtogeek.com/howto/7702/...-image-backup/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier stond heel bruikbare informatie maar met de image van de externe harddisk lukte het niet. Ik kreeg geen verbinding met de harddisk en ook niet met internet.
Uiteindelijk heb ik de image op D: gezet en heb bij de restore aangegeven dat alleen C: gerestored mocht worden. Van de data had ik nog een extra backup gemaakt op de externe harddisk.
Nu is het gelukt. Alles staat weer op C. en D kan ik gewoon terug kopiëren.
5
Net zoals Wessel al aangaf heeft dit probleem waarschijnlijk te maken gehad met een andere driveletter van de USB schijf.
Die backup werkt niet altijd zoals het moet gaan. :-[
Maar het probleem is opgelost begrijp ik? :?:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Beste Erszie,

Ik kan u mededelen dat de backup functionaliteit van Windows 7 te wensen overlaat en allerminst gemakkelijk is in het gebruik.
Twee jaar geleden heb ik na jaren een nieuwe computer gekocht met uiteraard Windows 7 wat mij verder prima bevalt en nauwelijks problemen mee heb gehad en geheel volgens het boekje regelmatig een backup maakte op de externe harde schijf van Western Digital.
Pas bij een probleem na het meermaals verwisselen van een geluidskaart dacht ik simpel even terug te vallen op mijn eerder gemaakte backup. Helaas kwamen er meer problemen bij.
Onafhankelijke services waren niet beschikbaar of konden niet gestart worden en daar zat ik mee in mijn maag en wirst geen oplossing, Mijn zoon heeft die avond zelf nog proberen op te lossen van tevergeefs.

Uiteindelijk zijn we overgegaan tot een geheel schone installatie van Windows 7 en heeft hij er gelijk het programma van True Image op geplaatst en daar heb ik nog steeds heel veel profijt van.
Voor een senior als ik is het begrijpbaar en uitvoerbaar en gaat er echt iets mis kan je geheel terug gaan met True Image en dat is wel erg prettig.

Dit programma kost wel enige tijd om het geheel onder de knie te krijgen maar dat geeft daarvoor wel heel veel functies terug.
http://www.acronis.nl/homecomputing/products/trueimage/" onclick="window.open(this.href);return false;
7
Het lukt me nu niet om deze backup, die op een externe harddisk staat, terug te zetten. Windowes ziet deze bestanden niet.

Dat lijkt mij dan logisch. Wat kun je doen met iets wat je niet ziet en dan niet bestaat. En dat heb ik ook gehad en dat gebeurd als je een nieuwe installatie doet of fabrieksinstellingen terugzet en dan moet je improviseren. Ik heb het met Norton Ghost ook een keer gehad na reparatie en moest ook de image verplaatsen/kopiëren en uiteindelijk lukt het dan.
8
Ik heb vandaag al surfend op internet Acronis gevonden en heb dit aangeschaft en ondertussen al geïnstalleerd. Zodra mijn netbook weer helemaal up-to-date is maak ik een image naar de wd external disk.
Bedankt allemaal voor jullie tips. Fijn zo'n helpdesk waar zo snel gereageerd wordt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”