Plaats reactie
1
Ik heb zo in de jaren een aardige digitale muziekcollectie opgebouwd.
Nu zou ik het leuk vinden om een interactieve database op te zetten.
Ik zou dan een lijst hebben van artiesten, zodra je de muis over een artiestnaam beweegd verschijnen de albums die ik er van heb in de vorm van een cd cover, zodra je de muis dan weer hierover heen beweegt verschijnen de tracks. Met welke software zou ik zoiets inelkaar kunnen zetten?
2
Iets zelf in elkaar zetten zal niet zo eenvoudig zijn, maar er is genoeg gratis software waarmee je muziekcollecties kan organiseren.

iTunes
De software van iTunes is freeware aangeboden door Apple om uw muziekcollectie te beheren en af te spelen. iTunes kunt u gratis downloaden en gebruiken. Ook is het mogelijk om tegen betaling legale muziek en video te downloaden via de iTunes Store.

Met iTunes kunt u ook muziek organiseren en afspelen die niet gekocht is in de iTunes music store. U bent dus niet verplicht om muziek te kopen om gebruik te maken van iTunes. De muziek in de iTunes Store is sinds 2009 DRM-vrij en kan dus zonder beperkingen worden gebrand, gekopieerd en op MP3-spelers worden gezet. De aangeschafte muziekbestanden zijn wel gemerkt zodat de gebruiker gevonden en aangeklaagd kan worden wanneer deze muziek via bijvoorbeeld een torrentprogramma aangeboden wordt.
Afbeelding http://www.apple.com/nl/itunes/download/" onclick="window.open(this.href);return false;
3
Hallo Wessel,

Bedankt voor je reactie, heb ook dit programma gedownload en eens gekeken wat het is. Ik heb er al vele geprobeerd maar steeds is er wel iets wat mij niet bevalt. Bij Itunes kan ik alleen cd hoesjes downloaden van hun site waarvooe je een account nodig heb. De hoesjes heb ik zelf al maar kan ze er niet inzetten. Ook vind ik het niet handig dat ik het programma niet op een aan te geven lokatie kan gaan laten scannen. Ik heb meer dan 3000 albums op m'n pc
om die stuk voor stuk in te moeten laden is nogal wat werk. Ik heb al jaren avanced MP3 catalog en die bevalt mij nog het meest, zou er alleen graag de cd covers er bij willen hebben wat met mp3 catalog niet kan.

Zelf iets maken is inder daad heel veel werk maar zoiets kan je wel helemaal naar je hand zetten. Er moet toch software zijn waarmee dat kan.

Jaco
4
Inmiddels een programma gevonden waar ik wel tevreden mee ben het heet
CATraxx heeft aardig wat features.
Door het uitproberen heb ik nu een ander klein probleem.
Ik heb dus veel programma's uitgeprobeerd en weer verwijderd.
Daarna de pc op resten heb laten scannen en verwijderd staan er bij verborgen pictogrammen (rechts onderaan) toch nog enkele pictogrammen.
Hoe krijg ik die daar weg?

vr gr
Jaco
6
Hallo wessel,

Musicbee, Mediamonkey, Helium2008, AlbumPlayer.
Tevens staat er ook nog Driverchecker.
Al deze programma's heb ik verwijderd.
Ik heb gelezen op de site van MS dat je ze met een klik rechts ze zou moeten kunnen verwijderen. Maar bij recht klikken gebeurt er niets de enige melding die ik er uit krijg is ''dit pictogram is momenteel niet actief''
zou ze er graag uit hebben.

vr gr
Jaco
7
Ga als volgt te werk om de lijst Niet-actieve items te wissen:
- Verwijder de waarden IconStreams en PastIconsStream uit de volgende registersleutel:
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify
- Open Taakbeheer, open het tabblad Processen, klik op Explorer.exe en klik op Proces beëindigen.
- Klik in Taakbeheer op Bestand, klik op Nieuwe taak, typ explorer en klik op OK.

http://www.addictivetips.com/windows-ti ... windows-7/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”